•  

Microplantele: ce sunt si cum iti asigura o nutritie optima?

Considerate de nutritionisti superalimente, microplantele contribuie la o nutritie echilibrata si au rol de detoxifiere pentru organismul nostru. Cu un continut foarte mare de minerale si vitamine, afla ce sunt de fapt microplantele, cum iti pot influenta alimentatia si care este metoda cea mai buna de a le consuma.

 

Ce sunt microplantele

 

Versiuni mai tinere ale majoritatii legumelor pe care le cunoastem si le iubim, acestea sunt recoltate mult mai devreme, in jurul a 5-12 zile dupa ce au fost plantate. Sunt mai mari decat germenii, dar mai mici decat versiunea baby a legumelor cu frunze precum baby spanacul. De obicei, microplantele cresc din anumite familii de legume, un exemplu fiind Brassicaceae, familie de legume care include broccoli, varza, rucola, ridichi si conopida. Alte varietati de microplante au seminte din legume ca salata verde, andiva, morcovi, marar, sfecla elvetiana, telina, ceapa, praz, sfecla, spanac, dovleac si castravete.

 

Sunt numite si vlastari si se considera microplante de regula tulpina si primele doua frunze ale plantei. Desi au o dimensiune mica, au o aroma foarte potentata, majoritatea fiind chiar mai gustoase decat legumele in varianta matura.

 

Sunt mai bune pentru noi decat legumele obisnuite?

 

Microplantele sunt bogate in nutrienti precum zinc, fier si potasiu, dar si numerosi antioxidanti. Cu un nivel ridicat de sulforafan si vitaminele B, sustin metilarea - proces celular care controleaza abilitatea corpului de a se detoxifica. Microplantele sunt mai tinere decat legumele pe care le consumam de obicei in salata. Acest lucru inseamna ca nu si-au expandat intreaga energie si nutrienti pentru a creste. Exista mai multe studii care arata ca frunzele microplantelor au concentratii mai mari de nutrienti, vitamine si minerale decat plantele mature. Aceste concentratii ridicate de vitamine si minerale inseamna un aport nutritional mai mare cu fiecare imbucatura.

 

Cu toate acestea, nu a fost demonstrat inca daca microplantele sunt mai sanatoase decat rudele lor. Desi in acest moment se stie ca au un aport nutritional mai mare fata de legumele mature, este nevoie de mult mai multe studii asupra beneficiilor lor pentru a fi clasificate peste legumele obisnuite din perspectiva contributiei lor la sanatatea noastra. Beneficiile pot sa varieze si in functie de leguma consumata, tipul de pamant in care a fost cultivata, dar si perioada de crestere a acesteia.

 

Cum le consumam

 

Pentru a profita de continutul nutritiv al microplantelor, este recomand sa cumperi intreaga planta, cu tot cu radacini. Astfel vei putea pastra aceste superalimente proaspete inainte de a fi consumate. Cel mai bine este sa fie consumate in stare cruda pentru a beneficia de nutrienti si enzime la maximum. Le poti adauga putina sare si le poti servi ca garnituri, aperitive sau direct in supe. Smoothie-urile sunt o alta optiune prin care poti profita de beneficiile lor.

Postat in :

Alimentatie sanatoasa

Data:

18-05-2019

Ce parere au cititorii

Nici un comentariu

Adauga un comentariu

Media - Spoturi TV
Help Net Info
  • Gaseste o farmacie Help Net
  • Cauta termen medical
  • Cauta prospect medicament
  • Farmacii cu punct de Prim Ajutor
Calculator sarcina

Introduceti in spatiile alaturate data de inceput a ultimei menstruatii si durata medie a ciclului menstrual.

Durata ciclului menstrual

Calculeaza