Alimentul la care trebuie sa renuntam: PAINEA

ALIMENTUL LA CARE TREBUIE SA RENUNTAM: PAINEA

Obisnuim sa consumam paine in mod regulat, fie ca e vorba de micul dejun sau de garnitura la un fel de mancare gatit. Insa acest lucru nu prezinta avantaje pentru sanatatea noastra, ci chiar dauneaza.

  • Alimentatie sanatoasa si nutritie

Am adunat pentru tine o serie de motive pentru care iti recomandam sa renunti la paine, in toate formele pe care o consumi. Nu doar graul reprezinta o problema pentru hrana noastra zilnica, ci si alte cereale ce contin gluten precum ovazul, secara, spelta sau cele fara gluten ca orezul si porumbul, ce trebuie consumate moderat.

 

Sursa imagine: globalbakeshop.com

 

Painea te poate ingrasa. Indiferent de tipul de faina pe care il contine sau daca este alba ori integrala, painea aduce un aport de calorii goale, care nu prezinta beneficii pentru organismul nostru. Daca iti doresti sa iti hranesti organismul cu vitamine si minerale pe care consideri ca le-ai lua din cereale in mod obisnuit, iti recomandam legume, seminte, nuci, carne, peste sau oua.

 

Graul contine gliadina. Aceasta glicoproteina se aseamana opioizilor care provoaca dependenta si creste apetitul nu doar de a consuma mai multa paine, ci si alti carbohidrati. In plus, in alimentatia contemporana graul contine si mai multe glicoproteine deoarece acestea ajuta la cresterea aluatului si a painii, considerate utile pentru cei care lucreaza in industria panificatiei.

 

Painea creste riscul de diabet. Graul are un indice glicemic ridicat, si din acest motiv diabeticilor le este recomandat sa nu consume produse din grau. Diabetul este indus si de mecanisme hormonale si imunitare activate de grau. Acesta iti provoaca foame si vei manca mai mult fara sa fii constient de acest lucru.

 

Graul contine lectine. Acestea sunt mecanisme de autoaparare ale plantei impotriva daunatorilor, impiedica o digestie completa, producand daune la nivelul sistemului nostru digestiv. Aglutinina este cea mai periculoasa dintre lectine. Asa cum ti-am spus in articolul despre curatenie pentru sanatatea ta, aceasta duce la aparitia bolilor autoimune precum Lupus, scleroza multipla, tiroida autoimuna, Chron si vitiligo. Cum face acest lucru? Ataseaza alimente nedigerate, bacterii si alte elemente care nu ar trebui sa treaca, de receptorii din lumenul intestinal, ceea ce favorizeaza trecerea lectinelor in fluxul sanguin. De asemenea, acestea produc cardiotoxicitate, neurotoxicitate si inflamatii.

 

Nu contine fibre sanatoase. Este foarte importanta calitatea si provenienta fibrelor pe care le consumam. Daca ai nevoie de fibre in alimentatia zilnica, apeleaza la legume, nuci, seminte si fructe in locul painii.

 

Drojdia dauneaza. Drojdia care este folosita pentru a prepara painea este legata de probleme de sanatate ca bolile inflamatorii, candidoza si virusul Epstein-Barr (virus herpetic care afecteaza aprox. 95% din populatie). Amidonul din faina in combinatie cu zaharul si drojdia folosite la cresterea painii produc alcool in organism afectand ficatul, creierul si sistemul nostru vascular. De retinut: candidoza produce o stare inflamatorie in organism, inflamatie care este efect aferent si al altor boli.

 

Blocheaza absorbtia de minerale. Acidul fitic din cereale face acest lucru, afectand absorbtia lipidelor si proteinelor, inhiband anumite enzime care ajuta la digestia alimentelor. Acest acid fitic este una din cauzele anemiei. Fermentarea cerealelor reduce nivelul de acid fitic, insa nu il elimina complet. Desi exista teorii care sustin ca acidul fitic este benefic pentru persoanele cu exces de fier sau pietre la rinichi, acesta poate fi gasit si in alte alimente decat cerealele.

 

Exista si alte aspecte negative ale consumului de paine ce tin de secolul in care ne aflam. Graul este tratat cu pesticide, solul in care acesta este cultivat este deseori tratat cu ingrasaminte chimice. De asemenea, in producerea painii sunt folositi aditivi, colorant si gluten pentru ca aceasta sa fie mai gustoasa si mai pufoasa. Glutenul irita sistemul digestiv, si nu doar in cazul persoanelor cu intoleranta la acesta, avand efect similar cu lectinele mentionate mai sus.

 

Ai renunta la paine? Spune-ne parerea ta!


Review-uri

Review-uri

Fii primul care posteaza un review pentru acest articol.

Adauga un review

Co si o tomto článku myslíte vy?

1-5

1 2 3 4 5




Ne rezervam dreptul de a sterge comentariile nepotrivite!