Kiwi: un mic fruct cu beneficii mari

KIWI: UN MIC FRUCT CU BENEFICII MARI

Chiar daca nu sunt voluminoase, fructele kiwi sunt esentiale pentru nutritia ta. De fapt, kiwi are cea mai mare densitate nutritionala din cele mai frecvent consumate 27 de fructe in lume. In plus, beneficiile pentru sanatate pe care le ofera sunt pe masura gustului sau delicios.

  • Alimentatie sanatoasa si nutritie

Dulce-acrisor, kiwi poate fi consumat ca aliment de sine statator sau ca ingredient pentru salate si smoothie-uri. Un fruct de kiwi are in medie 50 de calorii, ceea ce il recomanda atat pentru curele de slabire, cat si pentru un stil de viata echilibrat.

Ce ofera organismului tau acest fruct?

Vitamina C

Kiwi contine aproape de doua ori mai multa vitamina C decat o portocala. Daca nu stiai, o portie de kiwi contine 230% din doza zilnica recomandata (DZR) de vitamina C. Astfel, daca alegi sa mananci kiwi, te vei proteja de numeroase boli precum cele cardiace, iti vei proteja pielea de imbatranire prematura, iar efectele sale se extind pana la imunitatea noastra, dar si la capacitatea de a preveni cancerul.

Acid folic

Fructul kiwi contine mai mult acid folic decat aproximativ orice alt aliment din lume. Acidul folic este esential pentru inmultirea globulelor rosii, care transporta oxigenul catre celulele noastre. O deficienta de acid folic in organismul nostru poate provoca anemie.

Fibre

Cele doua tipuri de fibre pe care le primesti dintr-o portie de kiwi reprezinta 16% din DZR. Fibra solubila pe care o contine acest fruct protejeaza inima de diferite boli, printre care si diabetul, in timp ce fibrele insolubile previn aparitia hemoroizilor, a constipatiei si a unor tipuri de cancer.

Inima sanatoasa

Desi exista informatia cunoscuta conform careia un mar consumat pe zi tine doctorul la distanta, este o alegere mai buna sa consumi kiwi daca vrei sa iti imbunatatesti sanatatea cardiaca. Un kiwi pe zi poate scadea riscul aparitiei unor cheaguri din sange prin micsorarea agregarii plachetare cu 18% (plachetele sanguine sunt cunoscute sub denumirea de trombocite, importante pentru coagularea sangelui si cu efect antiinflamator). Kiwi va micsora si numarul de trigliceride din corp - grasimea din sangele tau - cu 15%, ceea ce va diminua riscul de boli cardiace si de infarct.

Risc scazut al degenerescentei maculare

Pe langa porumb, kiwi contine cea mai mare cantitate de luteina (un antioxidant puternic) dintre toate fructele si legumele existente. Luteina poate reduce riscul degenerescentei maculare legate de varsta, o boala care duce la pierderea vederii centrale si la capacitatea de a vedea clar.

Kiwi este un fruct complet: delicios, nutritiv si extrem de benefic pentru sanatatea ta. Daca il consumi in fiecare zi sau de doua ori pe saptamana, cu siguranta te vei bucura pe termen lung de beneficiile tale.


Review-uri

Review-uri

Fii primul care posteaza un review pentru acest articol.

Adauga un review

Co si o tomto článku myslíte vy?

1-5

1 2 3 4 5




Ne rezervam dreptul de a sterge comentariile nepotrivite!