Vitamine necesare pentru o vara in forta

VITAMINE NECESARE PENTRU O VARA IN FORTA

Nu inundatiile sau furtunile produc cele mai multe decese provocate de vreme, ci caldura. Vara aceasta, Europa a atins cel mai mare val de caldura din ultimii 11 ani.

  • Alimentatie sanatoasa si nutritie

Organismul tau are nevoie de vitamine si minerale pentru pentru a se proteja si fortifia la temperaturi ridicate, iar noi venim in ajutorul tau cu solutii sanatoase pentru starea ta de bine.

Pe langa cremele cu factor de protectie, evitarea petrecerii timpului in soare la orele pranzului si hidratarea intensa, ceea ce mananci te poate ajuta sa cooperezi mai usor cu temperaturile ridicate din vara aceasta.

O  nutritie echilibrata cu un consum zilnic de fructe si legume, si un aport suplimentar de vitamine si minerale daca este cazul, te ajuta sa fii sanatos pe perioada intregului an. Un regim alimentar corect te protejeaza de efectele nocive ale razelor UV, de riduri si cancer de piele, si de alte boli de sezon, cu ajutorul antioxidantilor luati din mancare sanatoasa. Totodata, sunt prevenite si tratate daunele la nivel celular pe care corpul le indura zi de zi

Vitaminele C si E

Inca din 1930, studiile arata ca vitamina C creste rezistenta organismului fata de stresul provocat de caldura. Aceasta previne iritatiile cutanate provocate de caldura, le trateaza, si de asemenea previne deshidratarea excesiva in urma expunerii la soare. De asemenea, vitamina C scurteaza perioada de timp de care corpul are nevoie sa se ajusteze la temperaturi ridicate (numita aclimatizare), reducand intensitatea oboselii glandelor sudoripare, dar si micsorand temperatura corporala.

Vitamina C trateaza probleme de sezon precum rinita alergica, iar efectele sale antioxidante stimuleaza producerea de colagen si cresterea de tesut nou sau repararea tesuturilor afectate. Acesti antioxidanti iti protejeaza pielea de razele solare nocive si de fotoimbatranire. In combinatie cu vitamina E, aceasta previne arsurilor solare.

Folosita local, vitamina E ofera pielii protectie UV, atat utilizata inainte de aplicarea lotiunii cu protectie solara, cat si dupa ce ai stat la bronzat. Folosita impreuna cu produsele de tratare a alergiilor de sezon, vitamina E reduce severitatea acestora, in special a simptomelor nazale sau a astmului. Vitamina E influenteaza si parti ale sistemului nostru imunitar care se activeaza atunci cand acesta emite un raspuns in fata unei alergii.

Vitamina C poate fi gasita in citrice precum kiwi si pepenele galben, dar si in legume ca broccoli sau varza de Bruxelles. Printre alimentele bogate in vitamina E se numara semintele de floarea-soarelui, migdalele, germenii de grau, spanacul si avocado.

Vitaminele D si A

Stim ca vitamina D este buna pentru pielea noastra, ca o ajuta sa isi mentina textura si previne aparitia ridurilor, motiv pentru care este des folosita in cremele de ingrijire a pielii. Specialistii au gasit o conexiune insa si intre expunerea noastra la soare si sistemul imunitar. Daca petreci prea putin timp in soare, risti sa dezvolti o deficienta de vitamina D. Cercetatorii au surprins in ultimii ani rolul vitaminei D3 in prevenirea celulelor de a creste necontrolat si de a se diviza, avand ca rezultat protectia noastra de cancer mamar, cancer al pielii sau cancerul de colon si cel rectal.

Un studiu recent arata ca femeile participante care luau suplimente zilnice de vitamina D prezentau un risc cu 57% mai mic de dezvoltare a melanomei, cea mai agresiva forma de cancer de piele. Si pentru ca nu exista o recomandare fixa privind timpul pe care trebuie sa il petrecem expusi la soare, doctorii recomanda utilizarea suplimentelor alimentare de vitamina D.

Printre alimentele din care putem consuma vitamina D amintim cerealele, nucile, merele, lactatele si carnea de somon. Suplimentele cu vitamina D pot fi gasite sub doua forme: D2 - ergocalciferol (care se gaseste si in alimente) sau D3 - colecalciferol (care este obtinuta prin expunerea la soare).

Vitamina A, si una din formele ei cunoscute sub numele de retinol, ne protejeaza de asemenea de melanom, un alt studiu indicand ca subiectii care luau zilnic vitamina A sub forma de suplimente, erau cu 60% mai putin predispusi sa dezvolte acest tip de cancer de piele. Vitamina A repara efectele nocive ale soarelui asupra pielii si e una din cele mai bune solutii de tratare a liniilor fine si a hiperpigmentarii. Vitamina A se prezinta sub mai multe forme, insa retinolul este cel mai cunoscut pentru efectul de reparare, incluzand daunele celulare si restaurarea colagenului si a elastanului.

Iti poti lua doza de vitamina A si din cartofi dulci, morcovi, dar si din lapte, oua, peste si ficat de vita.

Consuma sucuri din fructe si legume mai ales pe timpul verii. Incearca sucul de mere, de mandarine sau de portocale atunci cand te simti obosit, iar pentru relaxare prepara-ti suc din pepene, menta si lamaie. Daca vrei sa-ti detoxifici organismul, iti recomandam sa consumi suc din grepfrut si din pepene galben, iar pentru curatarea ficatului bea suc din lamaie si pepe rosu. Si pentru ca vara purtam haine mai sumare, daca iti doresti o piele tonifiata cu un aspect radiant, incearca sucul de cartofi sau de spanac.

Vei trece astfel prin vara fara sa te deshidratezi si fara sa mai racesti, bucurandu-de de vremea frumoasa si de sanatatea ta!

 


Review-uri

Review-uri

Fii primul care posteaza un review pentru acest articol.

Adauga un review

Co si o tomto článku myslíte vy?

1-5

1 2 3 4 5




Ne rezervam dreptul de a sterge comentariile nepotrivite!