•  

Fibrele in dieta ta zilnica

Fibrele in dieta ta zilnica

Introducere

Din punct de vedere nutritiv, fibrele nu par cele mai utile lucruri din dieta ta. Pe vremuri, ele erau considerate chiar substante de balast, caci au un caracter inert biochimic. Ai putea crede chiar ca nu e cazul sa te chinui sa le mai mananci, insa acest lucru este de-a dreptul eronat.

Studii recente au demonstrat ca lipsa lor din meniu cauzata de prelucrarea excesiva a alimentelor, sta la baza unor afectiuni des intalnite precum constipatia, colon iritabil, obezitatea, dar si a unor afectiuni grave precum cancerul de colon, diabetul, cardiopatia ischemica cronica. Chiar si cariile dentare au fost puse in legatura cu lipsa acelor parti din alimente care necesita o masticatie prelungita stimuland rezistenta dintelui.

Unde se gasesc mai exact aceste fibre?

In cereale, legume si fructe, in alge. Cu cat acestea sunt mai proaspete, fiind mai putin prelucrate, cu atat isi fac mai bine datoria in organism.

Tipuri de fibre

Fibrele sunt de mai multe feluri:
fibre insolubile sau brute, adica 50% dintre fibrele pe care ni le pun la dispozitie vegetalele.
• fibre solubile precum pectinele, care se gasesc in diverse fructe si care pot forma geluri cu proprietati aditive, datorita capacitatii de a retine apa.

Fibrele insolubile sunt cele la care ne gandim automat cand vorbim despre fibre, asa cum este invelisul tare de la cereale de exemplu, sau mai cunoscutele tarate. Aceste fibre se imbimba de apa, dar nu se dizolva in ea. Sub aceasta forma ele vor ajuta ca tranzitul intestinal din organism sa se faca mai usor si deci diverse toxine, substante cancerigene care ajung pe tot felul de cai la noi, nu zabovesc prea multa vreme in corp ca sa poata face un rau iremediabil. De aceea fibrele sunt esentiale mai ales in preventia cancerului. 

top

Cura de slabire

Apoi tot fibrele sunt prietenele tale in cura de slabire. Daca ai in meniu mai multe fibre acestea maresc volumul alimentelor la tine in stomac, iar senzatia de satietate apare mult mai repede. Mananci deci mai putin, elimini mai rapid toxinele si sansa ca silueta ta sa fie perfecta creste.

Fibrele solubile, care se gasesc in fructele moi adesea, sunt extrem de utile in scaderea colesterolului. Ele se dizolva in apa si se transforma gel, fixand substantele asemanatoare colesterolului si, printr-o serie de reactii biochimice, foarte complicate duc la scaderea cantitatii de colesterol din organism.

O femeie trebuie sa aiba in meniul zilnic 30 de grame de fibre, iar un barbat 38 de grame. Abia dupa 50 ani se mai diminueaza nevoia de fibre, dar nu cu mult. 

top

Alimente recomandate

Diverse seminte, cereale, orezul brun, legume si fructe proaspete. Un mic dejun cu cereale si iaurt este perfect pentru sanatatea ta, iar daca inlocuiesti painea alba cu cea integrala si ai o portie buna de fructe si legume proaspete in meniu, multe dintre problemele de sanatate specifice omului modern, te vor ocoli.

top

Postat in :

Alimentatie sanatoasa Endocrine metabolism si nutritie

Data:

16-03-2013

Taguri:

prelucrarea excesiva a alimentelor, constipatia, colon iritabil, obezitatea, cancerul de colon, cariile dentare, cereale, legume si fructe, alge, fibre insolubile, fibre solubile, tarate, tranzitul intestinal, toxine, substante cancerigene, cura de slabire, colesterol, seminte, orezul brun

Ce parere au cititorii

Nici un comentariu

Adauga un comentariu

Media - Spoturi TV
Help Net Info
  • Gaseste o farmacie Help Net
  • Cauta termen medical
  • Cauta prospect medicament
  • Farmacii cu punct de Prim Ajutor
Calculator sarcina

Introduceti in spatiile alaturate data de inceput a ultimei menstruatii si durata medie a ciclului menstrual.

Durata ciclului menstrual

Calculeaza