•  

Cum contribuie miscarea la detoxifierea corpului tau

Este evident ca una din cele mai bune metode de a fi sanatos este prin miscare fizica regulata. Aceasta previne riscul bolilor de inima, aparitia cancerului si a diabetului. In plus, miscarea te ajuta sa iti tii greutatea sub control, sa previi aparitia osteoporozei si a artritei.

 

Mersul si bolile cardiace

 

Studiile stiintifice arata ca mersul scade riscul a dezvolta boli de inima. In plus, miscarea fizica in mod regulat ajuta persoanele care au suferit atacuri de cord sau care au avut operatii de bypass sa isi diminueze sansele de a suferi un atac de cord secundar.

 

Bolile de inima sunt cauzate de acumularea de placa pe arterele coronare. Cand prea multa placa este acumulata, cantitatea de sange care ajunge la inima se micsoreaza. Fara suficient sange, muschiul inimii nu poate sa primeasca suficient oxigen pentru a functiona corect. Durerile de piept din cauza lipsei de oxigen la inima se numesc angine.  Oamenii care au angine primesc uneori ca medicatie nitroglicerina, ceea ce face ca arterele coronare sa se dilate si sa permita sangelui sa ajunga la inima mai usor si sa reduca totodata durerile de piept.

 

Reducerea riscului de boli cardiace poate fi motivatia pentru a te determina sa faci efort fizic in mod regulat, mai ales daca factorii de risc nu pot fi controlati. Varsta si istoricul familiei sunt factori seriosi ce nu pot fi preveniti. Daca alegi sa fii mai activ si sa iti cresti nivelul de fitness, vei avea sanse mai mari sa duci o viata mai lunga si mai sanatoasa.

 

Lipsa activitatii fizice

 

Inactivitatea fizica este un alt factor important in aparitia bolilor de inima. Cand lipsa miscarii este combinata cu mancatul in exces, un surplus in greutate si un nivel ridical al colesterolului, esti predispus la aparitia bolilor de inima. Unele studii arata ca miscarea, combinata cu o alimentatie scazuta in grasimi si o gestionare corespunzatoare a stresului pot reduce placa ce se formeaza pe peretii vaselor de sange.

 

Asociatia Americana a Inimii recomanda miscare la o intensitate medie timp de aproximativ 30 de minute, cinci zile pe saptamana, pentru a avea mai multa rezistenta. Printre tipurile de miscare recomandate se numara: orele de aerobic, jogging, inot sau sporturi precum tenis, fotbal si squash.

 

Legatura dintre mers, somn si nivelul tau de energie

 

Mersul poate imbunatati calitatea somnului tau, iti poate creste nivelul de energie si poate sa imbunatateasca calitatea generala a vietii tale. "Calitatea vietii legata de sanatate" este o sintagma folosita ce descrie modul in care sanatatea ta, nivelul de satisfactie cu viata pe care o ai si starea generale de bine iti afecteaza viata de zi cu zi. Persoanele care sunt active in mod regulat se bucura de o sanatate mai buna. Este important de mentionat ca persoanele active se simt mai bine in propria piele si au o perspectiva mai optimista asupra vietii.

 

O stare fizica mai buna si o stare de sanatate imbunatita nu sunt singurele motive pentru care este recomandat sa faci sport. A fost identificata stiintific o legatura intre miscare si sanatatea noastra mentala - cresterea energiei, o calitate ridicata a somnului, mai putin stres si tensiune, combaterea anxietatii si depresiei. Poti simti ca ai realizat ceva palpabil odata ce incepi si finalizezi un program de miscare sau de mers care presupune efort si consecventa o anumita perioada de timp.

 

Multi oameni sufera de un anumit tip de oboseala cronica ce nu a fost cauzat de o anumita boala. Le este dificil sa adoarma, somnul nu este unul linistit, iar dimineata se trezesc obositi si slabiti. O optiune care da rezultate in acest caz este sa iti cresti nivelul de energie pe parcursul zilei prin exercitii regulate precum mersul. Aceasta abordare trebuie insa sa fie una pe termen lung, efectele masurate fiind observabile pe parcursul a unu-doi ani. In conexiune cu calitatea somnului, mersul are efecte benefice masurate peste sporturi populare precum handbal, squash, baschet, tenis, golf, bowling si multe altele.

 

Cu efecte si mai bune asupra somnului in comparatie cu mersul sunt activitati precum: jogging, inot, mers cu bicicleta, patinat si schi fond. Este indicat sa faci acest tip de miscare cu cel putin o ora inainte de a te culca deoarece in unele cazuri aceste tipuri de miscare te pot energiza si crea efectul opus celui dorit de a adormi usor.

Postat in :

Ingrijirea corpului

Data:

18-05-2019

Ce parere au cititorii

Nici un comentariu

Adauga un comentariu

Media - Spoturi TV
Help Net Info
  • Gaseste o farmacie Help Net
  • Cauta termen medical
  • Cauta prospect medicament
  • Farmacii cu punct de Prim Ajutor
Calculator sarcina

Introduceti in spatiile alaturate data de inceput a ultimei menstruatii si durata medie a ciclului menstrual.

Durata ciclului menstrual

Calculeaza