•  

Cinci greseli de nutritie care iti afecteaza negativ pielea

Stim ca nu este sanatos sa consumam ciocolata in exces sau alimente prajite. Care este insa legatura intre ceea ce mancam si cum arata pielea noastra? Descopera cateva schimbari pe care le poti face pentru un ten mai curat si mai tanar.

 

Consumul de carbohidrati simpli

Cercetatorii au gasit o legatura intre acnee si alimentatia cu o incarcatura glicemica ridicata. Cardbohidratii rafinati si dulci precum painea, deserturile, pastele si sucurile acidulate pot cauza o glicemie ridicata, eliberand hormoni care stimuleaza productia de ulei la nivelul pielii, blocand si mai rapid porii de la nivelul pielii. In plus, o alimentatie cu mult zahar duce la aparitia prematura a liniilor fine, afectand colagenul si elastenul, tesuturile conectoare ce fac ca pielea noastra sa fie ferma si supla. Incearca sa inlocuiesti carbohidratii procesati cu proteine, legume si cereale integrale, care nu impacteaza negativ glicemia. 

 

Prea multa sare

Pari obosit indiferent de cat de mult te odihnesti? Daca ai permanent cercuri negre sub ochi, tine sub control cantitatea de sodiu pe care o consumi. In multe cazuri, decolorarea pielii apare atunci cand pleoapele umflate si pungile de sub ochi umbresc tenul tau. Exista sanse mari sa retii apa din cauza feliilor de pizza consumate la pranz sau a portiei de bacon de dimineata.  O masa cu multa sare poate sa duca la umflarea intregii tale fete, asa cum se intampla si in cazul degetelor. 

 

Bauturi alcoolice in exces

Daca ai trecut pana acum printr-un episod de mahmureala, probabil stii ca alcoolul nu are efecte benefice asupra corpului nostru, in special asupra tenului. Consumul de bauturi alcoolice in exces cauzeaza deshidratare, piele terna, riduri si uscaciune. Pe langa acestea, alcoolul poate sa produca acnee, rozacee, eczeme si chiar psoriazis. In cazul anumitor persoane, alcoolul dilateaza vasele de sange de la suprafata pielii, cauzand un aspect inestetic al pielii. In plus, alcoolul consuma vitamina A din corp, cea care repara pielea si o ajuta sa produca colagen. 

 

Deficit de grasimi sanatoase

Daca incerci sa pierzi in greutate sau sa mananci mai sanatos, pastreaza grasimile bune in alimentatia ta. Pielea ta are nevoie de acizi grasi pentru a ramane hidratata, iar corpul nu ii poate produce pe cont propriu. Acizii grasi precum omega-3 din nuci, boabe de soia sau somon previn ridurile, inflamarea pielii, uscaciunea si acneea. Uleiul de masline contine acid oleic, cu efect de hidratare si protectie impotriva cancerului. Acesta creste absorbtia de acizi grasi omega-3 si alti nutrienti. Acidul oleic este intalnit si in avocado, migdale sau nuci de Macadamia.

 

Prea multe lactate

In ultimii ani, un numar de studii sustin ca lactatele, in special laptele, poate cauza cosuri, puncte de grasime sau puncte negre in cazul persoanelor cu piele predispusa la acnee. Teoria este ca hormonii naturali din lapte stimuleaza productia de sebum si blocheaza porii din celulele pielii. Daca te lupti cu acneea hormonala, care apare de obicei in zona barbiei si a maxilarului, incearca sa elimini lactatele si sa observi daca se imbunatateste aspectul pielii tale.

 

 

Imagine realizata de Anthony Tran pe Unsplash

Postat in :

Ingrijirea corpului Alimentatie sanatoasa

Data:

13-01-2020

Ce parere au cititorii

Nici un comentariu

Adauga un comentariu


Media - Spoturi TV
Help Net Info
  • Gaseste o farmacie Help Net
  • Cauta termen medical
  • Cauta prospect medicament
  • Farmacii cu punct de Prim Ajutor
Calculator sarcina

Introduceti in spatiile alaturate data de inceput a ultimei menstruatii si durata medie a ciclului menstrual.

Durata ciclului menstrual

Calculeaza