•  

Alimente bune pentru imunitate

Alimente bune pentru imunitate

Orice anotimp este potrivit pentru a oferi organismului tau un plus de sanatate. Mai ales ca in ultimii ani, lunile mai friguroase au fost cele de dupa Revelion.

1. Iaurtul

Este unul dintre cele mai la indemana alimente pentru a ne feri de neplacerile sezonului rece. In fiecare dimineata ar trebui sa adaugi micului tau dejun cel putin o portie, pentru ca acele culturi active continute in iaurt sa-ti intareasca flora intestinala si sa scada impactul racelilor cu cel putin 25%.

2. Vitamina B

Este foarte importanta si ea poate fi obtinuta prin ingestia de germeni de grau (care, apropo, merg bine cu iaurtul). Dar poti sa pui grau incoltit sau alte cereale si in salate sau alaturi de mancarurile tale preferate (orez, legume).

3. Vitamina C

Desigur, stii ca portocalele sunt un bun prieten pe timpul iernii, dar stii si de ce? Pentru ca au un continut bogat de vitamina C, cresc nivelul de interferon din organism, ajutand celulele sa lupte cu infectiile.

4. Usturoiul

Stii de la bunica: e un foarte bun luptator cu raceala, dar actioneaza si ca un foarte bun element pentru cresterea imunitatii. El contine seleniu, care are rolul de a mari numarul de celule imunitare din organismul nostru, avand si actiune antibiotica.

5. Fructele si legumele colorate

Cel putin cinci sau sase fructe pe zi sunt recomandate, iar acestea trebuie sa fie cat mai puternic colorate, caci sunt bogate in vitamina C si in betacaroten, cunoscute deoarece cresc imunitatea. Ele au si un nivel ridicat de antioxidanti, care iti protejeaza organismul de problemele pe care le pot cauza radicalii liberi. Printre fructele recomandate se numara ciresele, murele, zmeura, merele rosii, anghinarea si fasolea uscata.

6. Ceaiul verde

Este o optiune mai sanatoasa (mai ales daca inlocuieste cafeaua), fiind bogata in enzime, care cresc imunitatea. Un studiu japonez recent a dovedit ca infuziile de ceai verde folosite sub forma de gargara ajuta la evitarea infectiilor respiratorii.

7. Crevetele

Nu sunt singurele fructe de mare care au efect pozitiv asupra imunitatii. Insa crevetele sunt foarte slabe in grasimi, dar bogati in fier si zinc, ajutoare de nadejde pentru imunitate.

8. Legumele crude

Sunt excelente pentru sanatate, chiar daca nu se gasesc atat de usor si de proaspete pe timpul iernii. Au rolul de a creste imunitatea organismului, oferindu-i toate tipurile de vitamine si minerale de care are nevoie pentru a lupta cu frigul.

9. Proteinele si carbohidratii

Nu ar trebui sa lipseasca din meniul tau de iarna, dar ar fi bine sa apara echilibrate, nu in exces, si daca este posibil, nu impreuna la aceeasi masa.

Postat in :

Imunitate

Data:

19-03-2013

Ce parere au cititorii

Nici un comentariu

Adauga un comentariu

Media - Spoturi TV
Help Net Info
  • Gaseste o farmacie Help Net
  • Cauta termen medical
  • Cauta prospect medicament
  • Farmacii cu punct de Prim Ajutor
Calculator sarcina

Introduceti in spatiile alaturate data de inceput a ultimei menstruatii si durata medie a ciclului menstrual.

Durata ciclului menstrual

Calculeaza