•  

Sportul - alegerea sanatoasa

Sportul - alegerea sanatoasa

O doza mica de ambitie si una ceva mai mare de bunavointa. Doar de atat ai nevoie pentru a te apuca de exercitii sportive. Nu conteaza anii sau aspectul fizic: sportul aduce doar beneficii, la orice varsta.  

Vrei sa te simti mai bine, sa ai mai multa energie si, in plus, sa arzi grasimile depuse in locuri „inestetice“ si sa obtii o fermitate musculara perfecta? Tot ce ai de facut este sa incepi un program de exercitii fizice. Poti face asta si fara un scop anume, fara un tel bine fixat, de genul: „trebuie sa consum 200 de calorii“. Incearca pur si simplu sa redescoperi bucuria miscarii, chiar daca este vorba doar de simpla alergare intr-un parc, de placerea de a inspira aer curat, de a te simti bine in propriul corp.


Organismul tau are doar de castigat
Sportul sub diverse forme, miscarea in aer liber, cu efort mai mic sau mai mare, jocurile sportive, sporturile de echipa sau de contact, cele care stimuleaza unele grupe de muschi sau doar sunt cardiotonice generale si chiar simplul mers pe jos (recomandat celor care din diverse motive medicale nu pot practica sporturi dinamice), aduc organismului tau doar beneficii.

Miscare dinamica sau lenta
Tipul exercitiilor sportive pe care le vei alege este mai putin important: fie ca este vorba de inot, badminton, sarituri cu coarda, gimnastica generala (fara aparate), de patinaj sau volei, de tenis, dans sportiv sau doar de alergari usoare, orice forma de sport va fi benefica sanatatii si formei tale. Mai mult, este bine sa abordezi exercitii cat mai diferite, adaptate varstei tale si a celor din familia ta, si sa le practici impreuna cu ei, pentru a evita confruntarea cu plictiseala. De asemenea, daca executi acelasi exercitiu de foarte multe ori, organismul va deveni eficient la tipul respectiv de activitate fizica si, drept urmare, nu vei mai arde atat de multe calorii. Cel putin 15 minute in privinta duratei, aceasta trebuie sa fie adaptata varstei, dar recomandarile sunt de a mentine un ritm cardiac crescut pe o perioada de timp de minimum 15 minute, dar nu mai mult de 60 minute si ar fi excelent daca ai pastra constanta exercitiilor sportive macar trei zile pe saptamana.

Echipament din bumbac
Pentru majoritatea sporturilor nu trebuie un echipament specific. Poti folosi doar tricouri si pantaloni, dar este preferabil sa fie din bumbac si sa aiba o croiala mai larga care sa permita miscarile ample. Nu te antrena cu haine din supraelastic si din materiale sintetice, care impiedica procesul transpiratiei, iar la finalul exercitiilor nu uita sa faci cateva miscari de stretching si relaxare. Acestea scad nivelul adrenalinei, reduc fluxul de sange si acid lactic din muschi si ajuta la refacerea dupa efort.

Printre acestea, sportul: sporeste flexibilitatea coloanei vertebrale, creste rezistenta si mobilitatea articulatiilor, intareste oasele si muschii, amplifica rezistenta cardiaca, regularizeaza bataile inimii si intregul sistem cardiorespirator, reduce depresia, anxietatea si efectele stresului, creste rezistenta fizica, capacitatea de concentrare psihica si coordonarea miscarilor, revigoreaza activitatea sexuala si regleaza metabolismul organismului, imbunatateste calitatea si durata somnului, elimina prin piele, cu ajutorul transpiratiei, o multime de toxine si grasimi, relaxeaza spectaculos sistemul nervos central.

Postat in :

Miscare

Data:

22-04-2013

Ce parere au cititorii

Nici un comentariu

Adauga un comentariu

Media - Spoturi TV
Help Net Info
  • Gaseste o farmacie Help Net
  • Cauta termen medical
  • Cauta prospect medicament
  • Farmacii cu punct de Prim Ajutor
Calculator sarcina

Introduceti in spatiile alaturate data de inceput a ultimei menstruatii si durata medie a ciclului menstrual.

Durata ciclului menstrual

Calculeaza