•  

Cum sa reintri in forma dupa sarcina?

Cum sa reintri in forma dupa sarcina?

Introducere

Ai trecut cu brio peste nastere si cele noua luni de sarcina, insa oglinda si cantarul nu arata deloc ce ti-ai dori. In medie, o mamica se ingrasa intre 11 si 15 kilograme, la nastere pierde cam 5-7 kilograme, iar corpul sau are nevoie de cel putin sase luni pentru a-si reveni complet la parametrii initiali, inclusiv greutatea. De aceea, nu este momentul sa fii dezamagita, important este sa actionezi corect si cu perseverenta.

In acest caz, cele mai importante variabile in ecuatia siluetei mult dorite sunt numarul de kilograme acumulate in timpul sarcinii, consumul zilnic de calorii postpartum si miscarea – cat de activa esti. Insa, cand spunem miscare, nu ne referim din pacate la continua agitatie in care vei fi, mai ales cand micutul tau va incepe sa mearga si iti va solicita din plin vigilenta, ci la exercitiile fizice specifice, singurele care pot reface si tonifia musculatura, in special cea perineala si abdominala.

Pe langa beneficiile fizice (ameliorarea durerilor de spate si articulare, recuperarea dupa travaliu si nastere, imbunatatirea circulatiei etc.), miscarea te ajuta in plan psihologic, prin elibererea de endorfine (moleculele fericirii), care induc organismului o stare de relaxare si de euforie. Solutia perfecta pentru a-ti recapata buna dispozitie, increderea si puterea de a raspunde provocarilor in acest dublu-rol: femeie si mamica.

Cum arata un plan de miscare corect?

 

Faza unu - dupa 24 de ore de la nastere, incepe cu exercitiile Kegel pentru tonifierea si reeducarea perineului. Seturi de 25 de repetari, de patru-sase ori pe zi sunt suficiente;

Faza a doua – la trei zile dupa nastere, poti incepe exercitii mai solicitante, nu inainte de a verifica impreuna cu medicul specialist daca perechea de muschi ce formeaza peretele abdominal nu s-a separat in timpul sarcinii. Frecvent intalnita, aceasta separare a muschilor drepti abdominali se va accentua daca se incep exercitiile inainte de vindecare;

Faza a treia – dupa controlul postpartum si doar cu permisiunea medicului tau, poti incepe sa practici alergare, inot, aerobic clasic sau in apa, pilates etc. Indiferent ce alegi, nu exagera cu exercitiile, creste treptat durata si intensitatea lor. Include plimbarile cu bebelusul in programul tau zilnic de miscare.

Ai grija si de planul de dieta: combinatiile (cartofii si carnea nu fac niciodata casa buna), planificarea meselor (putin, des si variat, pentru un aport nutritional optim) si alimentele-cheie, care te ajuta sa obtii mai rapid rezultatele (de exemplu pestele, bogat in acizii grasii omega 3, care stimuleaza creierul, micsoreaza nivelul colestorolului rau si ajuta in depasirea momentelor depresive, atunci cand intreaga ta vointa cade prada mancatului emotional).

Uita insa de strategii “nefericite” precum infometarea sau saritul peste mese, cu iluzia ca vei acumula mai putine calorii. Infometarea incetineste metabolismul (chiar si cu 40%) si determina corpul sa intre rapid pe functia de stocare, ca o reactie naturala de aparare.

top

Sfaturi utile

 

Elimina pe cat se poate zaharul (creste glicemia si de aici, explozia apetitului), cunoaste-ti si controleaza-ti grasimile din alimentatie: profita de cele bune (nesaturate, ofera o stare de bine organismului) si uita de cele rele (trans si saturate, intens procesate industrial, vinovate de cresterea colesterolului, probleme cardiace si kilogramele in exces). Adversarul tau nu este grasimea corpului. Organismul uman are nevoie de grasime pentru a functiona, este ca un cont la o banca energetica de unde ne alimentam, important este nu fie prea mari depozitele.

Sunt multe de spus despre importanta alimentatiei in controlul greutatii, insa esential de retinut este ca o dieta corecta nu trebuie sa te faca sa te simti rau, ci dimpotriva, mai puternica, si mai energica. Secretul este sa mananci gandind mai putin si fara obsesii legate de fiecare furculita dusa la gura. Cu siguranta vei avea momente cand vei ceda tentatiei de a gusta o felie de pizza, insa important ca dupa aceasta mica deviere, sa revii la drumul principal. Este o forma de a-ti accepta, planifica esecul si continua proiectul pe mai departe, cu forte noi si fara mustrari de constiinta. In plus, savureaza dn plin fiecare mic rasfat pentru a stimula secretia de serotonina. 

Nu uita ca batalia impotriva kilogramelor nu se castiga cu forta si cu sudoare, ci cu inteligenta, perseverenta si o buna cunoastere a propriului organism.

top

Postat in :

Miscare Alimentatie sanatoasa

Data:

11-03-2013

Taguri:

sarcina, ingrasa, greutatea, siluetei, calorii, miscare, exercitiile fizice, Kegel, endorfine, alergare, inot, aerobic, pilates, pestele, acizii grasi omega 3, metabolismul, zaharul, grasimile, colesterolul

Ce parere au cititorii

Nici un comentariu

Adauga un comentariu

Media - Spoturi TV
Help Net Info
  • Gaseste o farmacie Help Net
  • Cauta termen medical
  • Cauta prospect medicament
  • Farmacii cu punct de Prim Ajutor
Calculator sarcina

Introduceti in spatiile alaturate data de inceput a ultimei menstruatii si durata medie a ciclului menstrual.

Durata ciclului menstrual

Calculeaza