•  

Exercitii fizice pentru mamici

Exercitii fizice pentru mamici

A fi in forma, in general este un lucru pe care oricine si-l doreste, dar nu toti suntem dispusi sa facem eforturi pentru asta. Cand esti insarcinata insa este aproape o conditie a trecerii cu bine peste momentele ceva mai dificile ale nasterii si ale lunilor finale.

In aceste zile organismul este extrem de solicitat si daca musculatura este moale si neantrenata vei simti si mai dificil de dus surplusul de greutate si schimbarile permanente din organism. Imagineaza-ti ca primesti brusc in brate un rucsac de cateva kilograme bune si trebuie sa-l cari peste tot. In mod evident, cu cat esti mai neantrenata, cu atat mai repede vei obosi si cu atat mai multe dureri de spate vei simti. 
 
Daca inainte de sarcina erai obisnuita sa faci dans sau un anume sport, poti sa-l continui cat mai multa vreme, daca tii cont de cateva reguli simple:
 
• anunta-ti antrenorul ca esti insarcinata si roaga-l sa-ti indice exercitiile care ar reprezenta un pericol;
• nu te apuca acum de sportul intensiv pe care il tot amani de atata vreme, caci daca nu ai un organism pregatit, risti sa creezi probleme chiar sarcinii. Opteaza pentru programele dedicate mamicilor;
• fii mai precauta in miscari, mai ales in primele si ultimele luni, fara a mai avea pretentia de la tine de a atinge performantele obisnuite;
• evita exercitiile sau sporturile care simti ca iti pot afecta abdomenul. Schiul, patinajul, calaria sunt doar cateva exemple de activitati pe care va trebui sa le amani pana dupa nastere. Inotul insa este dintre cele mai recomandate activitati, miscarea in apa fiind foarte buna pentru organismul tinerei mame;
• nu face miscare mai mult decat simti ca te oboseste. Este momentul sa te odihnesti suficient, dar nici excesul de sedentarism, nici cel de exercitii solicitante nu sunt indicate.
 
Pentru ca spatele iti este foarte solicitat, exercitiile pentru aceasta parte a corpului trebuie sa fie zilnice. Cauta o carte cu exercitii pentru mamici in care sunt schitate cele mai eficiente miscari si rezerva-ti 20 de minute zilnic pentru miscarea aceasta si relaxare.

Mersul pe jos este o alta solutie miraculoasa chiar si pentru un travaliu usor, nu numai pentru reducerea durerilor musculare.

Plimbarea lunga de fiecare seara trebuie sa fie o regula a tinerei mamici. Pentru orice alegere faci intreaba-ti specialistul, ca sa fii sigura ca starea ta evolueaza in limitele normalitatii.

Postat in :

Miscare

Data:

23-04-2013

Ce parere au cititorii

Nici un comentariu

Adauga un comentariu

Media - Spoturi TV
Help Net Info
  • Gaseste o farmacie Help Net
  • Cauta termen medical
  • Cauta prospect medicament
  • Farmacii cu punct de Prim Ajutor
Calculator sarcina

Introduceti in spatiile alaturate data de inceput a ultimei menstruatii si durata medie a ciclului menstrual.

Durata ciclului menstrual

Calculeaza