•  

Cat de important este somnul pentru organismul nostru?

Cat de benefic este somnul ?
 
Inca din cele mai vechi timpuri exista un mit conform caruia, daca nu dormi suficient nu iti faci  “somnul de frumusete”.
Conform studiilor actunale, un program adecvat de odihna este estential pentru organism, pentru pielea noastra, ca aceasta sa se poata regenera. De asemenea, somnul odihnitor si pe o perioada suficienta de timp protejeaza atat sanatatea mintala cat si cea fizica si nu in ultimul rand creste calitatea vietii. 
Odihna profunda accelereaza ritmul de dezvoltare si de refacere al celulelor din organismal nostru.
In momentul in care ne referim la adolescenti si copii, aici somnul are rol de a sustine si ajuta procesul de crestere al organisumului.
Lipsa somnului este cea care determina oamenii sa se izoleze social pentru ca sunt obisiti si implicit, lipsa chefului de viata creaza o anumita distanta fata de cei din jur.
Mai multi cercetatori au aratat, in urma unor studii efectuate ca, atunci cand suntem odihniti avem tendinta de a fi mai intelegatori si mai mutini  irascibili cu cei din jurul nostru.
 
Cat trebuie sa dorm?
Cei mai multi oameni au nevoie, in medie, de aproximativ opt ore de somn pentru a se odihni corespunzator. 
Un somn odihnitor presupune:
10 - 11 ore la copii;
8,5 – 9,5 ore la adolescent;
7-9 ore la adulti.
 
Cum sa ai un somn odihnitor?
 
Renunta la telefon, tableta, laptop 
Nu lua cu tine telefonul, laptopul sau tableta cand mergi sa te culci. Studiile arata ca lumina produsa de acestea ne face sa nu ne odihnim mult mai greu, iar informatiile accumulate inainte de somn nu il lasa sa se relaxeze.
 
Evita  consumul de alcool
Consumul de alcool, inainte de culcare este extrem de important. Este de preferat ca aceesta sa nu se consume inainte de somn, desi marea majoritatea credem ca ajuta la relaxare. Dimpotriva, alcoolul nu se lasa sa avem parte de un somn profund.
 
Relaxeaza-ti mintea si  corpul
Inainte de a ne punea la somn este de preferat sa facem o baie fierbinte si de ce nu sa bem o cana de ceai sau lapte pentru a avea un somn cat mai odihnitor.
 
Alege-ti mâncarea potrivita
Unele alimente favorizeaza un somn usor: cele clasice, precum ceaiul de mușețel, dar și altele mai puțin cunoscute ca bananele, migdalele, cartofii. În general alimentele care conțin triptofan și aminoacizi s-au dovedit a fi cele mai potrivite.
 
Stabilește-ți o rutina de culcare 
Definește un mod în care te culci și repet-l. Corpul se va obișnui, iar dupa o vreme, când începi pregatirile de mers la telefon va intra automat în stare de somn.
 
Toate bolile importante care ucid în țarile dezvoltate – de la sindromul Alzheimer, cancer, boli cardiovasculare, pâna la accidente cerebrale, diabet și obezitate – pot fi cauzate de somnul insuficient. 

Data:

20-02-2020

Ce parere au cititorii

Nici un comentariu

Adauga un comentariu


Media - Spoturi TV
Help Net Info
  • Gaseste o farmacie Help Net
  • Cauta termen medical
  • Cauta prospect medicament
  • Farmacii cu punct de Prim Ajutor
Calculator sarcina

Introduceti in spatiile alaturate data de inceput a ultimei menstruatii si durata medie a ciclului menstrual.

Durata ciclului menstrual

Calculeaza