Ce sunt legumele crucifere?

CE SUNT LEGUMELE CRUCIFERE?

Legumele crucifere isi iau numele de la florile sale care cresc in forma de cruce. Aceasta familie de legume este bogata in vitamine, continand compusi care pot opri agentii ce cauzeaza cancerul si care contribuie totodata la detoxifierea organismului. Ele ajuta de asemenea la eliminarea substantelor nocive din organism datorita continutului ridicat de enzime.

  • Alimentatie sanatoasa si nutritie

Toate cruciferele contin compusi cu sulf care intra in doua faze de detoxifiere la nivelul celular al ficatului. Consumate alaturi de proteine, aceste legume cresc imunitatea in sezonul rece, oferind nutrienti suplimentari sistemului nostru imunitar. 

Din legumele crucifere amintim broccoli, conopida si varza de Bruxelles alaturi de hrean, gulie, mustar, nap, nasturel (sau macris de balta), ridiche, rucola, varza chinezeasca si cea furajera.

Studiile ne spun ca persoanele care consuma crucifere sunt mai putin predispuse la aparitia cancerului, mai ales a celui la aparatul digestiv, cel de san si de prostata. Legumele crucifere reprezinta o sursa foarte buna de vitamina C, betecaroten, acid folic, potasiu si fibre. Este recomandat sa consumam cel putin trei portii din astfel de legume pe saptamana.

Broccoli contine glucosinolat care se transforma in organism in sulforafan, iar acesta are efecte demonstrate de a opri inmultirea celulelor canceroase in corp. In plus, acesta indeparteaza toxinele din celulele pulmonare precum agentii poluanti si fumul de tigara. Acelasi sulforafan are proprietatea de a distruge bacteria Helicobacter pylori care duce la aparitia gastritei si ulcerului gastric. Pentru mentinerea proprietatilor sale, aceasta leguma trebuie consumata in forma cat mai putin procesata precum oparit sau la aburi.

Conopida reduce aparitia diferitelor forme de afectiuni maligne. Aceasta scade si riscul de aparitie a cancerului de colon, prostata, san si vezica, previne afectiunile cardiovasculare si reduce nivelul colesterolului din corp. Conopida contine vitamina C, vitamine din complexul B si vitamina K, toate contribuind la fortifierea organismului nostru si la vitalitate.

Hreanul este bogat in vitamina C, saruri minerale, enzime, aminoacizi si carotenoizi. Hreanul are efecte benefice asupra tractului respirator, proprietati antibiotice, stimuleaza metabolismul, glandele suprarenale si scade tensiunea arteriala. Este recomandat pentru astmul bronsic, alergii, infectii urinare, dar si astenie si oboseala.

Varza are un continut foarte mic de calorii si se afla printre legumele cu cel mai mare continut de vitamina C. Aceasta contine si vitamina E, doar 200 de grame in fiecare zi din aceasta leguma acoperind necesarul din doza zilnica recomandata de vit. E. Acelasi lucru este valabil si pentru carotenul care se transforma in vitamina A in organism. Varza contine toate vitaminele anticanceroase din grupa B ca B1, B2, B3, B5, B6 si B9, minerale precum calciu, fier si magneziu si oligoelemente – cupru, iod, mangan si sulf. In plus, varza contine si vitamina U, o substanta care trateaza si previne aparitia ulcerului.

  • Varza de Bruxelles este o sursa buna de vitaminele C si K, saruri minerale precum calciu, fier, mangan si potasiu, dar si numeroase fibre. Previne si trateaza afectiunile ca artrita reumatoida, bolile cardiovasculare si tulburari ale sistemului digestiv.
  • Varza murata este si ea foarte importanta pentru o alimentatie echilibrata. Prin procesul de fermentare, aceasta contine vitamina B12, fiind totodata singurul produs vegetal care o contine, avand efecte benefice impotriva oboselii, anemiei si imbatranirii.
  • Varza rosie are o compozitie diferita fata de cea alba, continand de opt ori mai multa vitamina C decat aceasta. Este cunoscuta pentru proprietatile sale de a preveni afectiunile la nivelul sistemului nervos precum boala Alzheimer. Consumul de varza rosie este recomandat si pentru a lupta cu alergiile datorita antioxidantilor in cantitati mari continuti care actioneaza impotriva radicalilor liberi externi.

Review-uri

Review-uri

Fii primul care posteaza un review pentru acest articol.

Adauga un review

Co si o tomto článku myslíte vy?

1-5

1 2 3 4 5




Ne rezervam dreptul de a sterge comentariile nepotrivite!