•  

Prevenirea deformarilor de coloana vertebrala

Prevenirea deformarilor de coloana vertebrala

Pentru prevenirea deformarilor coloanei vertebrale, corectarea pozitiei vicioase a corpului si asigurarea sanatatii spatelui, specialistii recomanda programe de gimnastica menite sa ne asigure si o tinuta impecabila. Se incepe printr-o pregatire a tonusului muscular si o intretinere a mobilitatii articulare.

Aceasta se bazeaza in primul rand pe constientizarea pozitiei noastre in contextul activitatilor cotidiene: in banca la scoala, pe scaun la birou, in timp ce conducem masina, cand mergem pe strada sau cand ajungem acasa.

Pregatirea se realizeaza pe calea redresarii posturale si a practicarii unor programe usoare de gimnastica de intretinere, executate zilnic, de preferinta dimineata si care sa dureze intre 15 si 30 minute. Miscarile de gimnastica sau exercitiile sunt menite sa combata atitudinile vicioase ce apar, in special la aceia dintre noi care desfasoara activitati statice si sedentare.

1. In pozitia asezat, coloana se va mentine dreapta, sprijinita eventual de spatarul scaunului;
2. Nu se sta cu trunchiul rotat sau inclinat, sprijinit intr-un cot. Umerii trebuie sa stea la acelasi nivel;
3. Capul se sprijina pe tetiera scaunului si se tine drept, nu este proiectat in fata, nu este rotat sau inclinat;
4. Picioarele se sprijina pe un taburet, genunchii fiind ridicati la nivelul soldurilor;
5. Bratele vor fi tinute intr-o pozitie simetrica si relaxate pe cotiere, la spate sau pot fi incrucisate pe piept;
6. Cand lucram la birou, antebratele se sprijina pe masa intr-un unghi drept fata de trunchi, iar pieptul nu ia contact cu marginea mesei;
7. Suprafata de odihna trebuie sa fie tare, fara sa permita coloanei vertebrale sa se curbeze pe durata orelor de somn;
8. Se poate dormi pe partea dreapta, dar nu se va folosi o perna voluminoasa, ci un pui de perna. Piciorul de deasupra poate fi usor indoit, evitandu-se pozitia ghemuit;
9. Daca trebuie sa stam in picioare timp indelungat, vom face ridicari pe varfuri si pe calcaie, vom executa pasi mici si scurte deplasari, nu vom ramane nemiscati in acelasi loc.

Dr. Tache Georgiana-Ozana
Medical Care

Postat in :

Medicina generala Afectiuni osteomusculare

Data:

18-03-2013

Ce parere au cititorii

Nici un comentariu

Adauga un comentariu

Media - Spoturi TV
Help Net Info
  • Gaseste o farmacie Help Net
  • Cauta termen medical
  • Cauta prospect medicament
  • Farmacii cu punct de Prim Ajutor
Calculator sarcina

Introduceti in spatiile alaturate data de inceput a ultimei menstruatii si durata medie a ciclului menstrual.

Durata ciclului menstrual

Calculeaza