In forma dupa nastere!

IN FORMA DUPA NASTERE!

Hiperpigmentarea sau colorarea in exces a pielii (petele) este frecvent intalnita in sarcina si in cele mai multe dintre cazuri, dispare dupa nastere, iar pielea revine la normal.

  • Alimentatie sanatoasa si nutritie

In cazul in care acest lucru intarzie sa apara, nu te ingrijora: microdermoabraziunea, peeling-ul chimic sau cremele pentru albire sunt doar cateva dintre solutiile la care poti apela.

Toate acestea cu conditia ca in timpul sarcinii sa folosesti o crema cu factor de protectie solara ridicat. Aceasta te protejeaza de razele nocive ale soarelui, care pot accentua petele si ingreuna disparitia acestora postpartum.

Exercitii fizice

Scapa de kilogramele in exces!
In medie, o mamica se ingrasa intre 11 si 15 kilograme, la nastere pierde cam 5-7 kilograme, iar corpul sau are nevoie de cel putin 5-6 luni pentru a-si reveni la greutatea initiala. Actioneaza pentru redobandirea rapida a siluetei!

•  Fa miscare - exercitiile fizice specifice iti vor reface si tonifia musculatura.
• Ia-o treptat: incepe prima data cu exercitii simple, de exemplu exercitiile Kegel, dedicate remodelarii si retonifierii musculaturii perineului, in seturi de 25 de repetari, de 4-6 ori pe zi.
• Ulterior, dupa controlul postpartum si doar cu permisiunea medicului, poti incepe sa practici alergare, inot, aerobic clasic sau in apa, pilates (exercitii intense, delicate cu articulatiile, ce necesita controlul musculaturii abdominale, simtul echilibrului si coordonare permanenta a respiratiei) etc.

Indiferent ce alegi, nu exagera cu exercitiile, creste treptat durata si intensitatea lor. Nu uita ca articulatiile si ligamentele tale vor fi in continuare slabite inca trei-cinci luni. In cazul in care vei opta pentru cezariana, cel mai probabil, vei putea face din nou miscare cam in sase saptamani.

Alimentatia corecta

Adopta o alimentatie echilibrata!
Cel mai bine, pentru o slabire sanatoasa si cu efecte pe termen lung, consulta un medic nutritionist, care sa te ajute cu schitarea unui regim personalizat. Important, uita de infometare, mai ales daca alaptezi. Infometarea incetineste metabolismul, chiar si cu 40%, determinand corpul sa stocheze caloriile viitoare in depozite de grasimi. Si inca un pont: nu uita zilnic de hidratarea optima, cu apa, de preferat mai rece.

De multe ori, setea se deghizeaza in foame, de aceea vei fi tentata sa mananci chiar si atunci cand organismul tau nu are cu adevarat aceasta nevoie. In plus, apa rece alimenteaza mecanismul natural de ardere a grasimilor deoarece corpul va consuma mai multa energie pentru a o incalzi la temperatura optima. Si muschii tai vor avea de castigat: daca sunt deshidratati, apa le va reda tonusul, deci forta.

Foloseste produse de remodelare corporala!
Vei ajuta astfel pielea sa-si recapete elasticitatea si fermitatea. Pentru rezultate mai bune, maseaza pielea energic, de doua ori pe zi, prin miscari circulare si cu presiune de apasare mai mare, urcand spre partea de sus a zonei de tratat pentru a stimula astfel drenajul limfatic.

Fii optimista!
Cu siguranta vei avea momente cand vei ceda tentatiilor. Important este ca dupa aceasta mica deviere, sa-ti continui drumul, cu forte noi si fara mustrari de constiinta.

Nivelul colesterolului

Echilibreaza nivelul colesterolului
In perioada sarcinii, colesterolul creste progresiv, in special in ultimele doua luni, fenomen cauzat de activitatea crescuta a glandelor suprarenale, dar si a estrogenului, esential pentru dezvoltarea bebelusului. In mod normal, o femeie care nu este insarcinata, produce in trei ani aceeasi cantitate de estrogen, cat o face o viitoare mamica in doar o zi. Colesterolul este o substanta grasoasa, care se gaseste in sange si in toate celulele corpului si de care avem nevoie pentru ca organismul nostru sa functioneze bine.

Exista doua tipuri: HDL, colesterolul "bun" si LDL, colesterolul "rau", care se depune pe peretii vaselor de sange, ingreunand fluxul sangvin. Din acest motiv, colesterolul LDL este unul dintre principalii factori de risc cardiac sau de atac vascular cerebral.

Circa 25% din colesterol provine direct din alimente, de aceea este foarte important ca dupa nastere sa stimulezi scaderea lui la parametri normali, cu ajutorul unei diete sanatoase. Altfel spus, un consum moderat de sare, fructe, verdeturi si legume din belsug, cereale integrale, peste (in special peste gras), carne slaba (vita, pasare fara piele), produse lactate slabe si ulei de masline.

De nelipsit sunt acizii grasi Omega-3, care mentin nivelul normal al LDL, subtiaza sangele si ajuta in acelasi timp la mentinerea elasticitatii si a flexibilitatii arterelor. Sursele naturale principale sunt pestele, uleiul de germeni de grau, nucile si soia. Evita carnea grasa, galbenusurile de ou si smantana; consuma-le cu moderatie, nu mai mult de doua oua pe saptamana.

Cum colesterolul depinde de greutatea corporala si chiar si de predispozitia genetica (exista familii cu colesterol crescut), pe langa dieta, miscarea te va ajuta si ea, deoarece consuma acizii grasi si previne acumularea lor in ficat. Si nu uita de apa, care reduce colesterolul in exces.

Regleaza digestia

Scapa de constipatie
Dupa nastere, aproape 20% dintre femei sufera de constipatie, dereglare a tranzitului intestinal provocata de factori precum adaptarea corpului pentru travaliu, analgezicele administrate pe durata acestuia sau nivelul inca crescut de progesteron (hormon care in multe cazuri provoaca probleme de constipatie si pe durata sarcinii).

Ce poti face pentru a regla rapid tranzitul intestinal?

• consuma probiotice (bacterii lactice, microorganisme "bune", care regleaza digestia) si prebiotice (fibre de carbohidrati, care servesc drept hrana pentru bacteriile "bune", ce mentin echilibrul florei intestinale). Surse naturale de prebiotice sunt ceapa, prazul, sparanghelul, bananele, sfecla, semintele de migdale, graul, orezul, ovazul, soia. Iaurtul, kefirul si in special lactatele fermentate natural, fara adaos de zaharuri, coloranti, conservanti sau arome artificiale, sunt principalele surse naturale de probiotice.
• hidrateaza-te alternativ cu bauturi calde si reci. Astfel vei stimula intestinul, dar si eliminarea gazelor in exces;
• evita folosirea laxativelor - dupa doar patru zile consecutive, corpul tau va deveni dependent;
• fa miscare - astfel, vei reduce senzatia de balonare si vei stimula motilitatea intestinala (capacitatea muschilor de a se contracta);
• inca un motiv sa alaptezi - in timpul alaptarii, uterul se contracta, intestinele se pun in miscare, iar constipatia dispare. In plus, hemoragia postpartum este redusa, eliminandu-se riscul anemierii din cauza pierderii fierului, in urma sangerarii.

Apa din tesuturi

Scapa de apa din tesuturi
O alta neplacere comuna multor viitoare mamici o reprezinta edemele, o retentie de apa si de cloruri in tesuturi. In special in trimestrul trei de sarcina, gleznele, mainile si/sau picioarele se umfla, de unde senzatia de disconfort, care se atenueaza noaptea.

Edemele vor disparea mai usor daca tii cont de cateva lucruri:
• evita alimentele care retin apa in organism: sarea, painea alba, zaharul, prajelile, bauturile alcoolice. In schimb, consuma alimente diuretice (varza, iaurt, ceai verde, suc de afine), banane si stafide, fructe bogate in potasiu, mineral care ajuta la eliminarea apei din organism;
• evita caldura excesiva, sedentarismul, statul excesiv in picioare sau picior peste picior, sosete stranse pe glezna sau incaltaminte incomoda;
• odihneste-ti picioarele, cel putin 5 minute, de mai multe ori pe zi, intr-o pozitie mai ridicata de restul corpului, pentru a imbunatati circulatia sangvina. Noaptea, cel mai bine este sa dormi cu picioarele ridicate pe o perna.

Dr. Ana Culcer
Medic primar pediatru-neonatolog
Seful sectiei de Nou-Nascuti a Spitalului Universitar Bucuresti


Review-uri

Review-uri

Fii primul care posteaza un review pentru acest articol.

Adauga un review

Co si o tomto článku myslíte vy?

1-5

1 2 3 4 5




Ne rezervam dreptul de a sterge comentariile nepotrivite!