Durerea de spate

DUREREA DE SPATE

Fiecare muschi din organism are functia lui si este susceptibil la anumite forme de suprasolicitare, precum intinderea sau afectarea. Una dintre cele mai comune si neplacute probleme musculare este durerea de spate. In SUA de exemplu, circa 65 de milioane de oameni acuza durere in zona spatelui, aceasta fiind pe locul doi in topul motivelor pentru vizitele medicale. 

 

  • Medicina

Coloana vertebrala este o structura serpuinda, formata din oase mici, numite vertebre. Intre fiecare doua vertebre exista un disc interstitial asemeni unui tampon. In cazul in care presiunea exercitata este prea mare, discul iese in exterior si astfel apare hernia de disc. Daca acest lucru se intampla in apropierea unui nerv spinal, apare inflamarea acestuia si, deseori, dureri in zona membrelor, maini sau picioare.

La nivelul spatelui, cele mai frecvente dureri sunt localizate la nivelul muschilor incordati din partea inferioara a spatelui sau de cei localizati in jurul acestei zone. Muschii din partea inferioara a spatelui au o functie similara cu cea a genunchiului – ei sustin o mare parte a greutatii corpului. Cele mai expuse persoane sunt cele care stau perioade lungi in picioare sau pe scaun, cele sedentare sau cu o conditie fizica deficitara sau cele care depun o munca fizica solicitanta. 
Spre deosebire de oase si articulatii, muschii spatelui sunt mai vulnerabili in intervalul de varsta 30 – 35 de ani, indiferent de sex. Se apreciaza ca patru din cinci persoane sufera la un moment dat de dureri de spate. Durerea poate iradia in brate, picioare si poate include si alte simptome cum ar fi slabiciune, senzatie de amorteala sau intepaturi.
Exista doua tipuri de durere de spate: acuta si cronica. Durerea acuta se instaleaza subit si intens. Apare de obicei dupa efectuarea unei activitati care nu ar fi trebuit facuta sau de efectuarea ei intr-un mod gresit - intinderi, rasuciri sau smulgeri ale muschilor spatelui, pozitie incorecta in timpul somnului si pe scaun sau slabirea muschilor. Ea poate fi extrem de puternica timp de cateva zile. 

Durerea cronica face parte din viata cotidiana a bolnavilor de spondiloza, cancer, probleme ginecologice, reumatism, boli de stomac etc. 

Din fericire, 95% dintre cazurile de durere de spate pot fi tratate fara interventie chirurgicala. Mai mult, ele pot fi prevenite prin exercitii care se concentreaza asupra muschilor abdomenului si ai pelvisului, alte doua zone extrem de importante in sustinerea greutatii corpului.

Sfaturi utile

-  chiar daca suna ciudat, ceea ce te ajuta este miscarea si nu repaosul. Daca stai in pat mai mult de 48 de ore, muschii spatelui slabesc. Indicata este activitatea, fie ea si una redusa, precum mersul prin casa;
- include in programul de miscare abdomenele, genuflexiuni si fandarile;
- pentru a calma durerea, foloseste comprese cu apa rece sau chiar o bucata de gheata, infasurata intr-un prosop si niciodata aplicata direct pe piele;
- daca durerea nu cedeaza, dupa 48 de ore, foloseste comprese calde, care vor ajuta la diminuarea spasmelor musculare. Poti alterna de la inceput compresele reci cu cele calde, timp de 30 minute pentru fiecare;
- intinde-te in pat, adu usor genunchii spre piept, apoi apasa putin pe genunchi, intinde picioarele, relaxeaza-te si la scurt timp repeta miscarea. Aceasta miscare va grabi procesul de vindecare, deoarece ajuta efectiv muschii sa se linisteasca mai repede;
- coboara din pat prin rostogolire inceata; vino catre marginea patului, indreapta spatele si coboara usor ambele picioare. Aceasta miscare va avea efect de trambulina, ridicand din pat, drept in sus, partea superioara a corpului;
-  pentru o buna odihna peste noapte, dormi intr-o parte, cu o perna intre genunchi. Perna nu va permite piciorului liber sa alunece in fata, imprimand astfel o miscare de rotatie a soldurilor, ceea ce ar adauga o presiune asupra spatelui.


Review-uri

Review-uri

Fii primul care posteaza un review pentru acest articol.

Adauga un review

Co si o tomto článku myslíte vy?

1-5

1 2 3 4 5




Ne rezervam dreptul de a sterge comentariile nepotrivite!