•  

Detoxifiere si vitaminizare

Detoxifiere si vitaminizare

Introducere

Programul incarcat si mesele neregulate iti afecteaza cu siguranta atat organismul, cat si dispozitia. Cum iti poti recapata zambetul si energia intr-un timp scurt? Incearca o cura de detoxifiere! Face minuni, te asiguram!

In mod normal, organismul nostru stie foarte bine ce are de facut atunci cand vine vorba despre eliminarea toxinelor. Zi de zi, detoxifierea se realizeaza prin mecanisme naturale, la nivelul  colonului, rinichilor, plamanilor, ficatului si a pielii. Uneori insa, echilibrul este perturbat. Circa o mie de astfel de molecule toxice ajung in organism prin inhalare, iar transcutanat (prin cosmetice si detergenti), aproximativ o suta.


Atentie insa! Nu toate dietele de detoxifiere sunt bune si nu toata lumea poate urma o asemenea cura. Detoxifierea ar trebui stabilita de un specialist, in functie de particularitatile fiecarei persoane, de bolile asociate, varsta, stilul de viata. In unele cazuri precum cel al copiilor, femeilor insarcinate sau al persoanelor cu boli cronice (diabet zaharat, ulcer gastric) oncologice si infectioase (hepatita, tuberculoza, cancerul), detoxifierea se poate face DOAR cu recomandare si sub monitorizare medicala.

Detoxifierea

Detoxifierea nu inseamna sa iti cureti corpul de toxine, ci sa adopti un comportament sanatos atat fizic, cat si psihic.

Incepe prin schimbarea obiceiurilor alimentare, adauga sportul in programul tau zilnic si hraneste-ti mintea cu optimism. Noi iti aratam cum poti face toate acestea urmand un program simplu de detoxifiere in zece pasi.


1. Organizeaza-ti mesele! Micul dejun, pranzul si cina sunt obligatorii. Incearca sa-ti faci un obicei din a-ti respecta ora mesei. Corpul tau se va simti mult mai bine cu un program bine stabilit, decat intr-un ritm haotic.
 
2. Consuma minimum doi litri de apa pe zi si inlocuieste cafeaua cu ceaiul verde. Acesta iti va asigura doza de energie necesara pe parcursul intregii zile si are efecte benefice asupra proceselor de digestie.
 
3. Renunta la prajeli si la prajituri! Pare o masura drastica, dar corpul tau are uneori nevoie de o pauza. Inlocuieste hamburgerii, oricat de deliciosi ar fi, cu peste sau carne pregatita pe gratar. Fructele pot tine cu succes locul prajiturilor cu crema. In plus, au un aport esential de vitamine.
 
4. Adauga in meniul zilnic cereale integrale, nuci si seminte. Acestea au un continut bogat de minerale si vitamine si ajuta atat la mentinerea siluetei, cat si la eliminarea mai rapida a toxinelor din organism.
 
5. Orezul brun, mazarea si lintea sunt alimente pe care te poti baza intr-o cura de detoxifiere. Acestea regleaza tranzitul intestinal si ajuta la digestie.
 
6. Completeaza dieta cu vitamina C. Aceasta este un important antioxidant, ajutand la cresterea imunitatii, in special in perioada de trecere de la sezonul rece la cel cald.
 
7. Daca suporti caldura din sauna, nu ezita sa mergi! Corpul elimina o cantitate importanta de impuritati prin transpiratie.
 
8. Incearca si dusul scotian! Acesta presupune alternarea jetului de apa rece cu cel de apa calda. Beneficii? Cresterea imunitatii, imbunatatirea circulatiei sangelui si revigorarea organismului.
 
9. Combina dieta sanatoasa cu sportul! Daca o sala de antrenamente nu este o solutie pentru tine, poti inlocui liftul cu urcatul scarilor si poti parcurge jumatate din drumul pana la birou pe jos.
 
10. Nu uita sa zambesti! O atitudine pozitiva iti va schimba complet intreaga dispozitie!
 
Reteta e simpla! O dieta sanatoasa, bogata in fibre si vitamine, ceaiuri si minimum doi litri de apa pe zi, sport si o atitudine pozitiva te vor transforma din persoana apatica si lipsita de viata in cel mai energic personaj din grup!
 
top

Vitaminizarea

Un mar azi si o portocala maine nu inseamna vitaminizare, iar efectul placebo nu functioneaza in acest caz. Carentele de vitamine ne afecteaza intregul organism si se manifesta adesea prin oboseala, lipsa de energie, piele lipsita de stralucire, par tern.
 

Vitaminele sunt mai mult decat un nostim joc de litere. Acestea joaca un rol extrem de important in echilibrul organismului nostru si fiecare in parte isi cunoaste foarte bine scopul. Cum pastram acest echilibru in organism? Incepand o dieta sanatoasa pe baza de... vitamine!
 
1. Incepe-ti ziua cu un suc natural din fructe. Poti incerca sa combini portocale cu morcovi. Portocalele sunt bogate in vitamina C, un important antioxidant, dar si intaritor al sistemului imunitar, iar morcovii au un important aport de vitamina A, responsabila cu mentinerea acuitatii vizuale.
 
2. Cereale la micul dejun. Pe langa sucul natural pe care ti l-am propus deja, o portie de cereale doldora de B-uri este binevenita. Alege intotdeauna cerealele integrale.
 
3. Intre mesele principale poti lua mici gustari formate din fructe. Gutuile, spre exemplu, stimuleaza pofta de mancare si sunt bogate in magneziu, fier, zinc si vitaminele B, C si A.
 
4. Consuma salata verde! Aceasta este o excelenta sursa de vitamina C si beta-caroten, dar si o importanta sursa de potasiu, util in scaderea tensiunii arteriale.
 
5. Renunta la o masa cu carne, in favoarea unei salate de cruditati. Poti incerca salata de telina cu morcov si mar, date prin razatoare si stropite cu suc de lamaie. E o infuzie de vitamine; telina aduce vitaminele A, B, C, K, merele sunt de asemenea o sursa de vitamina K, responsabila pentru mentinerea coagularii sangelui, iar morcovul, bogat in vitaminele B, C, H si K.
 
6. Nuci, acaju, fistic. Consumate pe parcusul unei zile, acestea energizeaza organismul, aducandu-i in acelasi timp un nivel ridicat de antioxidanti, vitamine si minerale. Consuma-le crude, nu prajite!
 
7. Stai la soare! Soarele stimuleaza productia de vitamina D la nivelul tegumentelor. Nu uita insa de protectia solara, indiferent daca esti pe malul marii sau la o simpla iesire in oras. Alege o crema cu factor de protectie adecvat tipului tau de piele si evita pe cat posibil expunerea la soare intre orele 11:00 si 15:00. In sezonul rece, cand mare parte a corpului este acoperita, aceasta poate fi substituita prin mese bogate in peste (hering, sardine, somon) sau consumul de lactate nedegresate.
 
8. Ceaiurile, consumate indiferent de sezon, joaca un rol extrem de important in vitaminizarea organismului. Ceaiul de macese este cel mai bun exemplu. Acesta este un mix de vitamine - C, B, A, P si K, dar si alte elemente nutritive esentiale pentru organism.
 
9. Si tineretea se mentine tot cu vitamine, mai exact cu vitamina E. Aceasta se gaseste in majoritatea legumelor cu frunze verzi (spanac, urzici, loboda), dar si in uleiul vegetal si in galbenusul de ou.
 
10. O placere de final... ciocolata! Dupa toate aceste cruditati, meritam o bucatica din mult-iubita ciocolata. E drept, nu este la fel de bogata in vitamine, dar nici nu ii lipsesc!
 
top

Postat in :

Alimentatie sanatoasa

Data:

19-03-2013

Ce parere au cititorii

Nici un comentariu

Adauga un comentariu

Media - Spoturi TV
Help Net Info
  • Gaseste o farmacie Help Net
  • Cauta termen medical
  • Cauta prospect medicament
  • Farmacii cu punct de Prim Ajutor
Calculator sarcina

Introduceti in spatiile alaturate data de inceput a ultimei menstruatii si durata medie a ciclului menstrual.

Durata ciclului menstrual

Calculeaza