•  
Aboneaza-te la newsletter

Mai bine previi decat sa tratezi!

Multi dintre noi cunosc regula celor cinci portii de fructe si legume ce trebuie consumate zilnic pentru a beneficia de antioxidanti, vitaminele C si E, seleniu, beta-caroten si Coenzima Q10.

 

Desi ne ghidam dupa aceste principii alimentare, este posibil ca nutritia noastra sa nu contina vitaminele si mineralele esentiale deoarece este foarte dificil sa avem parte de o alimentatie complet sanatoasa si echilibrata tinand cont de stilul nostru alert de viata.

 

Iar pentru ca multi dintre noi nu isi calculeaza vitaminele din mancarea consumata, suplimentele alimentare sunt o alternativa sanatoasa si rapida ce ne pot ajuta sa avem grija de corpul si organismul nostru.

 

Se afla acesti nutrienti in alimentatia ta zilnica?

 

  • Beta-caroten

Gasit in legume de culoare portocalie sau galbena ori in cele cu frunze verzi, acest antioxidant ajuta corpul sa lupre impotriva cancerului, distrugand radicalii liberi. Beta-carotenul te poate ajuta impotriva bolilor cardiovasculare, dar si contra pierderilor de memorie.

 

  • Vitamina A

Laptele integral, ouale, ficatul, morcovii, cartofii dulci si pepenele galben sunt cateva exemple de alimente bogate in vitamina A. Pe langa acestea, poti consuma cereale la micul dejun care sunt fortifiate cu vitamina A, cunoscuta pentru proprietatile sale de prevenire a cancerului si a bolilor cardiace. Daca alegi sa consumi suplimente alimentare cu acest tip de vitamina, fii atent la dozaj deoarece poti atinge usor un nivel daunator ce produce oboseala si diferite probleme la nivelul pielii, parului, ficatului si splinei.

 

  • Vitamina C

Acest antioxidant gasit in citrice, fructe salbatice, ardei, rosii si cartofi este benefic nu doar pentru proprietatile sale anticancer, dar si pentru imbunatatirea memoriei. Este aliatul principal al imunitatii tale si te poate ajuta sa te recuperezi mai usor atunci cand esti racit.

 

  • Vitamina E

Uleiurile vegetale, nucile si legumele cu frunze verzi contin aceasta vitamine care reduce riscul atacurilor de cord, creste imunitatea si ofera protectie impotriva mai multor tipuri de cancer. Studii recente ne spun ca o alimentatie bogata in vitamina E poate proteja oamenii impotriva bolii Alzheimer.

 

  • Seleniu

​Acest mineral are proprietati antioxidante care pot reduce riscul aparitiei cancerului la plamani, colorectal sau de prostata, si poate totodata sa imbunatateasca sanatatea inimii.

 

  • Vitaminele B: B6, B12 si acidul folic

Odata cu inaintarea in varsta, scade nivelul acestor vitamine in corp, slabind totodata capacitatea organismului de a lupta impotriva bolilor, printre care cele cardiace. Vitaminele B sunt cunoscute pentru faptul ca ajuta memoria sa functioneze mai bine, accelereaza recuperarea musculara si vindecarea anumitor tesuturi. Pe partea de nutritie, vitamina B6 poate fi consumata din peste, pui, ficat, porc si oua; vitamina B12 din carne rosie, iar acidul folic din legume cu frunze, ficat, anumite fructe, cereale si paine fortifiata (cu acest tip de vitamina).

 

  • Coenzima Q10

Acest compus, care se gaseste natural in corpul nostru, dar care poate fi consumat si din apa rece, peste gras, cereale integrale, ficat si alte tipuri de carne, contribuie la sanatatea inimii tale. Coenzima Q10, care poate fi gasita si sub forma de suplimente, este studiata si pentru rolul protector in fata bolilor Alzheimer si Parkinson. In plus, este responsabila de un ten tanar si sanatos: diminueaza efectele radicalilor liber, creste sau mentine productia de compusi ai pielii, previne imbatranirea si aparitia ridurilor.

 

  • Licopen

Aceste este un carotenoid pe care il intalnim in corpul nostru in sange, ficat, piele, prostata, colon si plamani. Cercetatorii ne spun ca licopenul este un antioxidant benefic, cu proprietati antiproliferative (impiedica aparitia celulelor canceroase). Il putem gasi in rosii si alte legume cu aceeasi culoare, avand efecte benefice si pentru bolile de inima.

 

Consumi multivitamine?

 

Suplimentele de multivitamine si minerale sunt cele mai des intalnite in prezent si reprezinta o varianta foarte buna de a completa anumite goluri nutritionale pe care multi dintre noi le avem. Expertii ne recomanda sa le consumam atat la maturitate, cat si in perioada copilariei. Odata cu inaintarea in varsta, copul nostru nu mai este la fel de eficient in procesarea nutrientilor. Majoritatea pot fi gasiti sub forma de suplimente in farmacii si este recomandat sa le iei in doza specificata pe produs sau indicata de specialisti. 

 

Daca nu esti sigur cu privire la suplimentele de care ai nevoie sau care ti se potrivesc, iti sugeram sa mergi la un medic care iti poate recomanda atat un set de analize, cat si iti poate prescrie suplimentele potrivite in functie de varsta, obiceiuri alimentale si alte afectiuni medicale pe care le ai.

 

Perioada promotie: 01-31 mai 2017

 

 

 

Data:

24-03-2017

Ce parere au cititorii

Nici un comentariu

Adauga un comentariu


http://www.helpnet.ro/help-net-lanseaza-aplicatia-mobila-magazinul-online.html
Intreaba farmacistul

Vrei sa stii mai multe detalii despre un anumit produs? Ai o problema medicala sau cosmetica la care nu ai gasit inca rezolvare?

Scrie-ne intrebarea ta completand formularul
Completeaza formularul

Suna-ne la TelVerde 0800 833 003
(disponibil si din retelele de telefonie mobila)

0800 833 003
Media - Spoturi TV
Help Net Info
  • Gaseste o farmacie Help Net
  • Cauta termen medical
  • Cauta prospect medicament
  • Farmacii cu punct de Prim Ajutor
Calculator sarcina

Introduceti in spatiile alaturate data de inceput a ultimei menstruatii si durata medie a ciclului menstrual.

Durata ciclului menstrual

Calculeaza