•  
Aboneaza-te la newsletter

Ce este mindfulness-ul la birou si cum il poti practica

Ce este mindfulness-ul la birou si cum il poti practica

Mindfulness este o stare mentala si un antrenament pentru viata si starea ta de bine. Nu este vorba despre meditatie pe o perna sau intr-un scaun. Mindfulness se refera la a fi prezent si a participa la fiecare moment din viata ta.

 

Pentru ca programul nostru este deja incarcat, vestea buna este ca nu trebuie sa adaugi mindfulness-ul in programul tau ca pe o obligatie. Le putem numi "pauze cu scop" la birou - nu este vorba doar sa te opresti din ceea ce faci, ci si sa observi ceea ce poate fi observat atunci cand nu lucrezi.

 

Redirectioneaza-ti atentia atunci cand aceasta se indreapta catre trecut sau viitor. Este vorba despre o extensie a antrenamentului de care beneficiezi atunci cand practici meditatia. Aceste pauze de mindfulness zilnice te ajuta sa te deconectezi de la ritmul nostru incarcat si sa gasesti spatiu in ziua ta pentru a face niste alegeri constiente, nu din inertie.

 

Primii pasi prin care poti practica mindfulness la birou

 

  • Alege sa iti incepi tu ziua decat sa inceapa ziua cu tine - inainte sa te ridici din pat, urmareste-ti inspiratia si concentreaza-te pe aceasta senzatie timp de cateva inspiratii.
  • Ofera atentie tranzitiilor - opteaza pentru zile in care sa mergi la birou sau sa te intorci acasa fara radio sau telefon. Cand ajungi la destinatie, ramai cateva minute fie afara, fie in masina, si observa-ti respiratia.
  • Hraneste-te: savureaza masa de pranz oferind atentie culorilor, gustului si mirosului preparatelor.
  • Mergi intre sedinte - nu scrie mesaje si nu trimite sms-uri cand mergi de la birou intr-o sedinta, incearca sa iti simti pasii pe podea, aerul pe piele si bucura-te chiar de intalnirea unor colegi in loc sa te ciocnesti de ei fiind cu atentia indreptata catre telefon.
  • Stai la birou pana se deschide laptopul sau computerul tau si observa senzatiile din corpul tau in timp ce esti asezat.

 

Ce nu stiai despre mindfulness

 

  • Aceasta tehnica nu presupune un interval de 30 de minute pe care sa le aloci meditatiei. Respiratia profunda timp de cateva secunde te poate ajuta in orice situatie. In plus, o respiratie corecta iti va oxigena mai bine creierul si te va ajuta sa te simti mai bine.
  • Atentia constienta este o abilitate, insemnand ca este un obicei pe care trebuie sa il practici pentru a-l face bine. Exista numeroase exercitii pe care le poti folosi pentru a combate anxietatea si a-ti lua mintea de la probleme.
  • Respiratia nu este singura metoda prin care poti avea grija de spiritul tau. Incearca sa observi, sa asculti si sa apreciezi intr-un mod mult mai atent ceea ce te inconjoara. Mindfulness se refera la constientizarea propriului corp, a gandurilor si emotiilor. Te ajuta si sa constientizezi relatiile sociale, dar si sa-ti dezvolti compasiunea.
  • Doar pentru ca nu iei masa la pranz la birou nu inseamna ca te conectezi cu adevarat la ceea ce te inconjoara. Mancatul constient te va ajuta sa te gandesti la ceea ce faci si sa te gandesti si la ce consumi, ceea ce iti va oferi mai usor o stare de satietate pentru mai mult timp.
  • De cate ori ai purtat conversatii pe care abia ti le mai amintesti? Acest lucru se intampla deoarece esti prea ocupat sa te gandesti la alte telefoane pe care trebuie sa le mai dai sau la alte taskuri ce trebuie rezolvate. Ascultarea constienta va face ambii interlocutori sa se simta mai bine atunci cand isi vorbesc.
  • Simti ca nu poti sa iti treci in program "o sedinta" de mindfulness? Stiinta ne spune ca pauzele scurte ne ajuta mai mult sa ne concentram si sa ducem la capat ceea ce avem planuit intr-o zi la birou. Asa ca data viitoare cand simti nevoia de o scurta plimbare sau de o pauza de cafea, nu ezita, asa cum poti sa iei o mica pauza de mindfulness.
  • Email-urile intra in mod permanent in casuta postala? Incearca acest exercitiu de meditatie care scade tensiunea arteriala, bataile inimii si nivelul hormonilor de stres din corp care sunt asociate email-urilor. Meditatia inainte sau dupa ce trimiti un email este un mod util de a integra mindfulness in activitatea ta zilnica. Dupa ce termini de scris un email, opreste-te si trage adanc aer in piept de trei ori, concentrandu-te pe inspiratie si expiratie. Iti poti spune in gand ca esti constient de actiunea pe care o faci. Dupa, poti trece destinatarii in email si il poti trimite. Este si o buna metoda de a preveni greselile.
  • Deconecteaza-te si stabileste-ti limitele in afara programului de birou - nu poti performa la birou o zi intreaga de lucru daca nu te poti concentra si nu esti odihnit, asa ca este esential cum alegi sa iti petreci timpul liber.

 

Mindfulness nu se refera la a-ti trai viata la o viteza mai mica. Se refera la cresterea concentrarii si constientizarii atat la birou, cat si in restul timpului. Te ajuta sa eviti factorii care iti distrag atentia si sa reusesti sa indeplinesti obiectivele tale profesionale si personale. Incearca sa folosesti mindfulness pentru un stil de viata constient, pentru a te bucura mai mult de viata si pentru a functiona mai bine ca individ.

 

Postat in :

Relaxare si echilibru

Data:

05-04-2017

Ce parere au cititorii

Nici un comentariu

Adauga un comentariu


http://www.helpnet.ro/help-net-lanseaza-aplicatia-mobila-magazinul-online.html
Intreaba farmacistul

Vrei sa stii mai multe detalii despre un anumit produs? Ai o problema medicala sau cosmetica la care nu ai gasit inca rezolvare?

Scrie-ne intrebarea ta completand formularul
Completeaza formularul

Suna-ne la TelVerde 0800 833 003
(disponibil si din retelele de telefonie mobila)

0800 833 003
Media - Spoturi TV
Help Net Info
  • Gaseste o farmacie Help Net
  • Cauta termen medical
  • Cauta prospect medicament
  • Farmacii cu punct de Prim Ajutor
Calculator sarcina

Introduceti in spatiile alaturate data de inceput a ultimei menstruatii si durata medie a ciclului menstrual.

Durata ciclului menstrual

Calculeaza