•  
Aboneaza-te la newsletter

Mancaruri de sezon ce contin vitamine si minerale

Mancaruri de sezon ce contin vitamine si minerale

Chiar daca in perioada sarbatorilor obiceiurile noastre culinare aleg de obicei o traiectorie mai putin sanatoasa, exista totusi mancaruri de sezon care nu doar ca nu ne ingrasa, ci ofera organismului nostrum numeroase vitamine, minerale si alti nutrienti esentiali.

 

Cum poti opta pentru alternative gustoase si sanatoase pe timp de iarna?

 

Mai jos iti recomandam noua feluri de mancare si alimente in sezonul rece care nu doar ca au un gust delicios, dar contin vitamine si minerale pentru sanatatea ta in fiecare zi.

 

Sosul de merisoare

 

Preparat de obicei ca garniture pentru friptura, acesta are un gust dulce-acrisor si nu este daunator pentru nutritia ta. Pentru o varianta mai sanatoasa, allege sa il prepari cu cat mai putin zahar.

 

Merisoarele, un fruct ce provine din America de Nord, aduce numeroase beneficii pentru tine deoarece 237 g din acestea contin 20% din doza zilnica recomandata de vitamina C, esentiala pentru imunitatea ta. In plus, merisoarele contin 65 mg de potasiu in gramajul mentionat mai sus, contirbuind, de asemenea, la prevenirea infectiilor urinare si la cresterea nivelului colesterolului “bun”.

 

Mere coapte

 

Primul „desert” din mancarurile de sezon, merele coapte isi merita locul in meniul din perioada rece a anului. Desi cand vine vorba de vitamina C, majoritatea persoanelor se orienteaza catre fructele citrice, merele contin foarte multa vitamina C, peste 1.500 mg intr-un fruct mic. Merele sunt o sursa sigura de fibre solubile si insolubile, iar un mar de dimensiuni mai mari continand 30% din doza zilnica recomandata (DZR) din acestea. Nu arunca coaja merelor deoarece aceasta contine cei mai multi nutrienti si cele mai multe fibre. 

 

Varza de Bruxelles

 

Chiar daca in copilarie nu iti placea acest tip de varza din cauza gustului amarui, acum o poti gati in diferite moduri delicioase, iar pentru a evita acel gust amar, incearca sa le fierbi sau sa le faci sote in unt pentru cateva minute. Varza de Bruxelles contine vitamina K in proportie de 147% din DZR, cu un impact important asupra sanatatii tale osoase. De asemenea, aceasta contine 142% din DZR de vitamina C, si iti ofera in continutul sau vitamina B, calciu, potasiu, fier si magneziu.

 

Placinta cu dovleac

 

Desi placinta este dulce si are un gust delicios, nu inseamna ca este daunatoare sanatatii noastre. Dovleacul are numeroase beneficii pentru sanatatea noastre deoarece contine vitamina A intr-o cantitate ce reprezinta 246% din doza zilnica recomandata. In plus, dovleacul este bogat in vitaminele B precum acid folic, tiamina si niacina. Este o sursa importanta de minerale precum calciu, potasiu, cupru si fosfor, iar daca acestea nu te conving, dovleacul este un aliment cu un numar redus de calorii si bogat in fibre dietetice.

 

Sufleu de cartofi

 

Un alt fel de mancare cu gust dulce in perioada iernii, cartofii dulci copti sunt o alegere buna pentru sanatatea ta. Aceste radacinoase au un continut ridicat din vitamina A ce asigura sanatatea pielii, un sistem imunitar puternic si o vedere buna. O portie de cartofi dulci contine aproximativ doza dubla din recomandarea zilnica ce priveste consumul de vitamina A. Mai mult, acestia sunt bogati si in vitamina C, beta-caroten, vitamina B6, fier si potasiu.

 

Pere posate la cuptor

 

Inca un fruct pe lista alimentelor de iarna, perele pot fi intalnite in felurile de mancare din sezonul rece. Ca merele, acestea contin foarte multa vitamina C. In plus, spre deosebire de vitaminele pe care le consumam din suplimente, vitamina C din fructe si legume poate reduce riscul aparitiei anumitor tipuri de cancer la nivel bucal si mamar.

 

Sufleu de morcovi

 

Fie datorita aspectului placut sau pentru gustul delicios, morcovii pot fi adaugati pe lista ta de legume preparate in sufleu. Acestia aduc numeroase beneficii sanatatii tale printre care reduc riscul aparitiei bolilor cardiovasculare. O singura portie de morcovi iti asigura 407% din doza zilnica recomandata de vitamina A. In plus, acestia contin vitaminele K, C si B, fiind o sursa sigura de beta-caroten, un antioxidant care previne oxidarea celuleor, protejeaza organismul de radicali liberi si opreste aparitia bolilor cronice.

 

Curcan

 

Carnea ocupa si ea un loc important pentru sanatatea in lista preparatelor de iarna pe care le poti consuma, avand totodata grija de silueta ta, dar si de sanatatea organismului tau.  Carnea de curcan, singura de pe lista noastra, este mai sanatoasa decat carnea rosie si este bogata in proteine. O portie de 118 g contine 68% din doza zilnica recomandata. Nu dezamageste nici la capitolul vitamine deoarece o portie cu acelasi gramaj mentionat anterior asigura 42.5% din DZR de vitamina B3 si 32% din DZR de vitamina B6. Mai mult, carnea de curcan este bogata in fosfor si zinc.

 

Varza furajera si fasolea boabe

 

Cunoscute in trecut pentru faptul ca aduc noroc si prosperitate, cu siguranta cele doua aduc sanatate pentru organismul nostru. Dintre ele, varza contine mai multe vitamine, o portie de 237 g continand 880% din DZR de vitamina K, 308% din DZR de vitamina A si 58% din DZR de vitamina C. In plus, aceasta contine proteine, fibre si calciu.

 

Nu neglija insa nici fasolea boabe deoarece o jumatate de cana din aceasta asigura 15% din DZR de vitamina A si 10% din DZR de calciu. Adevaratele sale beneficii provin insa din continutul de fibre – o portie de fasole boabe asigura 15% din DZR de fibre pentru corpul nostru.

Postat in :

Alimentatie sanatoasa Plante medicinale

Data:

11-01-2016

Ce parere au cititorii

Nici un comentariu

Adauga un comentariu


http://www.helpnet.ro/help-net-lanseaza-aplicatia-mobila-magazinul-online.html
Intreaba farmacistul

Vrei sa stii mai multe detalii despre un anumit produs? Ai o problema medicala sau cosmetica la care nu ai gasit inca rezolvare?

Scrie-ne intrebarea ta completand formularul
Completeaza formularul

Suna-ne la TelVerde 0800 833 003
(disponibil si din retelele de telefonie mobila)

0800 833 003
Media - Spoturi TV
Help Net Info
  • Gaseste o farmacie Help Net
  • Cauta termen medical
  • Cauta prospect medicament
  • Farmacii cu punct de Prim Ajutor
Calculator sarcina

Introduceti in spatiile alaturate data de inceput a ultimei menstruatii si durata medie a ciclului menstrual.

Durata ciclului menstrual

Calculeaza