•  
Aboneaza-te la newsletter

Exercitii in sarcina

Exercitii in sarcina

Introducere

Organismul trebuie obisnuit de tanar cu anumite tipuri de efort si spun de tanar, pentru ca aceasta perioada aduce trupului, dar si mintii, un maxim de eficienta in dezvoltare. In sarcina, forma fizica dobandita din vreme este esentiala, deoarece un corp bine cladit din timp poate face fata mult mai usor provocarilor celor noua luni.

Voi da un exemplu dintre multe altele pe care le-am vazut de-a lungul anilor petrecuti in sali de sport: o doamna insarcinata aproape in luna sasea (160 cm, 32 de ani si 58 kg, dintre care 8 kg luate in sarcina), care alerga o distanta de 1500 m, cu o viteza de 8 km/h. O alta viitoare mamica venita la sala in cautarea unor exercitii pentru sarcina, se uita inmarmurita si m-a intrebat: “Cum este posibil? “Intreab-o chiar tu” i-am spus. Raspunsul a fost simplu si concis: “Pur si simplu pot, am alergat mereu”. In luna a saptea, a intrerupt alergarea din cauza presiunii si a socurilor, insa a continuat cu exercitii sigure.
 

Sfaturi practice

Nivelul de efort cardiac trebuie limitat la 125-130 bpm, indiferent de exercitiu. Daca perimetrul abdominal (influentat de varsta sarcinii) permite inca flexia coloanei la ridicarea trunchiului, acest exercitiu are efecte benefice de vascularizare a peretului abdominal; ATENTIE, nu trebuie sa te suprasoliciti, daca simti ca aceasta miscare necesita un efort mai mare, opteaza pentru alte exercitii mai usoare si in acord cu evolutia sarcinii tale.

Astfel, axeaza-te pe mentinerea musculaturii gluteale si spinale (fese si spate), lucru posibil cu ajutorul a doua exercitii simple, pe care le poti face chiar la tine acasa.

1. Genuflexiuni usoare: departeaza picioarele astfel incat abdomenul, in timp ce flexezi genunchii, sa nu atinga coapsele. Coboara usor, indoind picioarele pana cand intre gambe si coapse se formeaza un unghi de 90; obligatoriu, calcaiele raman pe podea. Inspira in coborare, expira in urcare, cu o viteza foarte lenta de executie (trei - patru secunde). Executand astfel exercitiul, ai doua avantaje: mentii bataile inimii in limita deja amintita si lucrezi muschii mai intens, fara tensiune insa asupra sistemului nervos si a protectiei ligamentare.

2. Departeaza picioarele la fel ca la o genuflexiune, pune mainile in sold si executa o aplecare a trunchiului inainte, mentinand coloana in extensie. Incearca sa te apleci pana cand coloana vertebrala ajunge paralela cu solul. Abdomenul nu trebuie presat in aplecare pe coapse. Inspira in coborare si expira in urcare. De preferat, in limita inferioara a miscarii, pozitia capului sa fie sus.

3. Se executa pe saltea, in genunchi si apoi pe palme (in pozitia magarus). Ridica unul dintre picioare, cu atentie permanenta de a mentine pe toata durata exercitiului, piciorul intins din genunchi, la fel si bratele. Coboara apoi piciorul, atingand cu varful degetelor podeaua si ridicandu-ul apoi la loc. Inspira in coborare si expira in urcare. Mentine axa bazinului paralela cu solul. O repetare trebuie sa dureze aproximativ doua secunde, nu accelera urcarea. Exercitiul lucreaza bine muschii fesieri si zona lombara, dar are si un efect antiinflamator pentru spate.

top

Postat in :

Despre sarcina Miscare

Data:

11-03-2013

Taguri:

organism, efort, forma fizica, sali de sport, insarcinate, exercitii pentru sarcina, varsta sarcinii, muschii fesieri, genuflexiuni, zona lombara

Ce parere au cititorii

Nici un comentariu

Adauga un comentariu


http://www.helpnet.ro/help-net-lanseaza-aplicatia-mobila-magazinul-online.html
Intreaba farmacistul

Vrei sa stii mai multe detalii despre un anumit produs? Ai o problema medicala sau cosmetica la care nu ai gasit inca rezolvare?

Scrie-ne intrebarea ta completand formularul
Completeaza formularul

Suna-ne la TelVerde 0800 833 003
(disponibil si din retelele de telefonie mobila)

0800 833 003
Media - Spoturi TV
Help Net Info
  • Gaseste o farmacie Help Net
  • Cauta termen medical
  • Cauta prospect medicament
  • Farmacii cu punct de Prim Ajutor
Calculator sarcina

Introduceti in spatiile alaturate data de inceput a ultimei menstruatii si durata medie a ciclului menstrual.

Durata ciclului menstrual

Calculeaza