•  

Relaxeaza-te la tine acasa

Relaxeaza-te la tine acasa

Introducere

Pentru a combate stresul creat datorita ritmului alert si al mediului competitiv in care lucram nu este nimic mai simplu decat sa cautam cateva momente de relaxare. A te relaxa nu inseamna neaparat o perioada de vacanta sau un tratament cosmetic costisitor. Relaxarea o poti gasi foarte usor cu ajutorul unor tehnici simple de meditatie sau respiratie controlata care ne pot oferi echilibrul de care avem nevoie.

Relaxarea definita ca raspunsul fiziologic natural impotriva stresului, ne ajuta la recuperarea corpului si a mintii dupa o perioada foarte incarcata si incordata. Secretul ei consta in reducerea tensiunilor musculare generatoare de stres si in cunoasterea modului de functionare a unor tehnici sugestive. Mediul in care va relaxati are o contributie esentiala. Astfel, trebuie suprimati orice stimuli externi care duc la cresterea pulsului si accelereaza respiratia. Astfel, prin diminuarea raspunsurilor fizice si emotionale ale organismului putem reduce si tensiunea corporala.

Exercitii de relaxare

Exercitiile de relaxare trebuie realizate in fiecare zi. Pentru inceput este suficient sa gasim 10-15 minute libere. Pentru eficacitate maxima specialistii recomanda ca relaxarea sa se faca la aceasi ora zi dupa zi.

Cele mai bune momente pentru relaxare sunt considerate cele dinainte de culcare sau dupa mese. Ideal este sa gasesti un loc linistit in casa si sa respecti urmatoarele sfaturi:
1. Aeriseste bine camera inainte de a incepe, dar fara sa provoci curenti de aer.
2. Evita zgomotele si lumina puternica.
3. Incalzeste camera in care stai.
4. Imbraca-te comod, cu haine usoare si largi care te fac sa te simti bine.
5. Daca vrei sa te trantesti pe jos, acopera podeaua cu o perna, un covor sau o patura, dar nu uita sa iti rezemi picioarele de sol.

top

Meditatia

Meditatia imbunatateste potentialul mental! Exista doua tehnici efective de meditatie, prima consta in a respira profund si lent iar a doua in repetarea in gand a unei silabe sau sunet. Aceasta ultima tehnica este cunoscuta in India ca si meditatie transcedentala, fiind cel mai des recomandata de expertii in domeniu. Sunt de ajuns 15 minute pentru a te relaxa complet.

Avantaje - Meditatia formeaza autocontrolul interior, reduce tensiunea si anxietatea si reda echilibrul de care avem nevoie. Meditatia este utila pentru schimbarea atitudinii negative, imbunatatirea relatiilor interpersonale si cresterea gradului de toleranta. Exista psihoterapeuti care folosesc meditatia pentru a trata pacientii care sufera de anxietate, fobii sau nervozitate.

top

Exercitii de respiratie

Respiratia controlata inlatura starea de oboseala si depresie! Exista diverse tehnici care se bazeaza pe inspiratie si expiratie profunda, intr-un ritm lent si regulat. Pozitia corecta consta in a lasa gatul relaxat si capul aplecat putin inainte in timp ce inspiram. In felul acesta partile superioare, de mijloc si inferioare ale plamanilor introduc si elibereaza aer, toti muschii antrenati in respiratie functionand armonios. Este recomandat sa inspiram si sa pastram aerul in plamini una sau doua secunde si apoi sa expiram lent. Se repeta aceasta operatiune trei sau cinci minute.

Avantaje - O respiratie corecta reduce tensiunea, anxietatea si chiar starile de criza sau atac de panica.

top

Postat in :

Relaxare si echilibru

Data:

26-03-2013

Ce parere au cititorii

Nici un comentariu

Adauga un comentariu

Media - Spoturi TV
Help Net Info
  • Gaseste o farmacie Help Net
  • Cauta termen medical
  • Cauta prospect medicament
  • Farmacii cu punct de Prim Ajutor
Calculator sarcina

Introduceti in spatiile alaturate data de inceput a ultimei menstruatii si durata medie a ciclului menstrual.

Durata ciclului menstrual

Calculeaza