•  

25 de pasi pentru un TU mai sanatos

 25 de pasi pentru un TU mai sanatos

Fie ca vrei sa pierzi in greutate sau doar iti doresti sa faci cateva schimbari in viata ta pentru a te simti mai bine, iata cativa pasi pe care-i poti urma ca sa fii tu insuti intr-o varianta mai sanatoasa si mai fericita!

 

Sursa imagine: imgarcade.com

 

1. Adopta o rutina de miscare fizica

O plimbare in mers rapid de 30 de minute in timp de admiri apusul te ajuta sa arzi 1500 de calorii pe zi, asta insemnand 78.000 de calorii pe an! Tine cont de faptul ca desi exercitiile cardio sunt foarte bune pentru inima si plamani, e indicat sa strecori exercitii de ridicari de greutati in programul tau pentru tonus muscular.

 

2. Fa un plan de fitness pentru familia ta

Incearca sa joci baschet, tenis cu membrii familiei tale sau orice alt fel de sport in grup. Ce spui de o excursie in care urcati cateva dealuri? O sa petreceti astfel timp impreuna si o sa va pastrati si in forma.

 

3. Cumpara-ti o coarda de sarit

E un tip de antrenament bun oricand. Stabileste-ti sa sari coarda timp de zece minute in fiecare zi si vei scapa de colacei instantaneu.

 

4. Cauta-ti un partener pentru antrenamente

Faptul ca stii ca cineva te asteapta pentru a va antrena impreuna e un foarte bun motivator pentru a te tine de antrenamentele saptamanale. Si intotdeauna vei avea pe cineva in cazul in care ai nevoie de o persoana cu care sa faci un anumit tip de exercitii impreuna.

 

5. Fa miscare in apa

Cauta in orasul in care te afli un program aerobic in apa. Acest tip de exercitii te scapa de stresul care se acumuleaza in incheieturi in si in partea spatelui. Suna bine!

 

6. Devino activ la birou

E recomandat sa te plimbi in pauzele pe care le iei la birou. Si atunci cand stai in fata calculatorului, nu uita sa te indrepti si sa iti tii abdomenul incordat cat mai mult din timp.

 

7. Mananca mai des mese mai mici

Este mult mai bine sa iei sase portii mici de mancare pe zi decat trei mese mari. Cu cat portia de mancare este mai mica, cu atat stomacul tau se intinde mai putin.

 

8. Hidrateaza-te cu apa

Consuma cel putin 8 pahare de apa in fiecare zi. Nu luam in considerare ca si lichide cu efect hidratant cafeaua, sucurile acidulate sau bauturile cu aroma de fructe, care contin si calorii in plus.

 

9. Nu iti polua corpul

Evita tigarile, alcoolul in exces, si substantele ilegale. Sunt complet nepotrivite pentru sanatatea ta si iti pot impiedica pierderea in greutate.

 

10. Ia intotdeauna micul dejun

Multe persoane care isi doresc sa piarda in greutate sar peste micul  dejun. Acest lucru nu este deloc recomandat. Studiile arata ca oamenii care mananca micul dejun in fiecare zi sunt mai putin predispusi catre obezitate.

 

11. Gateste in mod sanatos

Nu iti mai praji mancarea si alege sa o gatesti la gratar sau la cuptor. Gatitul prin prajire nu face decat sa adauge calorii mancarii si sa o prepare intr-un mod nesanatos.

 

12. Bucura-te de fiecare inghititura de mancare

Atunci cand mananci, fa tot posibilul sa mesteci incet. Acorda atentie gustului si diferitelor arome ale mancarii consumate. Cu cat mesteci mai mult timp mancarea, cu atat mai repede vei avea o stare de satietate mai mare.

 

13. Trezeste-te devreme

Incepe-ti ziua de dimineata. Daca iti sincronizezi activitatea de dimineata cu rasaritul soarelui, iti vei reseta ceasul corporal. Acest lucru ajuta la crearea unor obiceiuri de somn care sa iti ofere energie intreaga zi.

 

14. Ai grija la soare

Cancerul de piele este cel mai intalnit tip de cancer. Expunerea la soare creste riscul de a a-l dezvolta, asa ca atunci cand te afli in soare, acopera-te pe orice parte a corpului cu lotiune protectoare cu SPF ridicat.

 

15. Pastreaza-ti echilibrul emotional

Sanatatea spirituala iti poate slabi sistemul imunitar al corpului. Nu ignora ceea ce simti sau gandesti. Este foarte sanatos sa-ti accepti emotiile si sa cooperezi corespunzator cu ele.

 

16. Tine cont de sanatatea dintilor tai

O cauza comuna pentru pierderea dintilor dupa varsta de 35 de ani este imbolnavirea gingiilor. Invata sa iti protejezi dantura si gingiile impotriva depunerilor de placa spalandu-te zilnic pe dinti de cel putin doua ori si folosind ata dentara.

 

17. Consuma cinci sau mai multe portii de fructe si legume zilnic

Cand vrei o gustare, cel mai recomandat este sa consumi un fruct sau o leguma. Sfatul nostru: tine-le pe primul raft din frigider pentru a le avea la indemana cand ti se face foame!

 

18. Renunta la stresul din viata ta

Stresul este un factor foarte important ce cauzeaza si agraveaza sanatatea noastra. Incearca sa nu te mai consumi din cele mai marunte lucruri si evita sub orice forma epuizarea. Tine minte: tu esti pe primul loc!

 

19. Invata despre tine

Daca stii informatii despre trecutul ce priveste sanatatea familiei tale, poti sa ai mai usor grija de tine. Preventia este cheia! Multe boli sunt ereditare si pot fi prevenite prin examinari timpurii.

 

20. Ai grija de sanatatea ta mentala

Depresia este o boala foarte serioasa ce trebuie tratata. Nu este vina ta si nu ar trebuie sa iti fie frica sa mergi la un doctor pentru ajutor daca consideri ca este cazul sau ca prezinti anumite simptome ale unei probleme de sanatate mentala.

 

21. Dormi cat trebuie noaptea

Lipsa somnului poate cauza stres corpului tau. Creste nivelul de cortizol si insulina, depunerile de grasime si reduce capacitatea corpului de a pierde din greutate.

 

22. Examineaza-ti sanii in mod regulat

Pentru femei, cea mai buna perioada in care isi pot examina sanii este in saptamana de dupa menstruatia, atunci cand tesutul sanilor este mai putin umflat si sensibil. Fa din sanatatea ta un obicei!

 

23. Trage un pui de somn

Un somn de 30-45 de minute te face sa te simti revigorat si sa tii stresul la un nivel redus. Ce zici, introduci in programul tau si astfel de pauze?

 

24. Deschide-ti plamanii!

Canta cat de tare poti! Nu conteaza daca falsezi. Canta in dus, in masina, oriunde te afli. E un mare factor anti-stres.

 

25. Fa-ti timp sa te bucuri de viata

Desi este important sa ai un job si sa iti asumi responsabilitati, viata este facuta sa te bucuri de ea. Destinde-te! Fa glume pe seama ta si joaca-te la fel de mult pe cat muncesti.

 

Tu ce vrei sa adaugi la lista noastra de bine?

Postat in :

Relaxare si echilibru Ingrijirea corpului

Data:

23-04-2015

Ce parere au cititorii

Nici un comentariu

Adauga un comentariu

Media - Spoturi TV
Help Net Info
  • Gaseste o farmacie Help Net
  • Cauta termen medical
  • Cauta prospect medicament
  • Farmacii cu punct de Prim Ajutor
Calculator sarcina

Introduceti in spatiile alaturate data de inceput a ultimei menstruatii si durata medie a ciclului menstrual.

Durata ciclului menstrual

Calculeaza