•  

Pilates: Stil de viata si remodelare corpolara

Pilates: Stil de viata si remodelare corpolara

In urma cu 100 de ani un copil firav din Dusseldorf, predispus la tuberculoza, caruia nimeni nu-i dadea prea multe sanse la a avea o viata sanatoasa, a inceput sa faca o serie de exercitii pe care le-a dezvoltat in timp intr-o metoda care a adus multe satisfactii oamenilor din intreaga lume - metoda Pilates. Joseph Pilates, candva copilul bolnavicios, a ajuns la 14 ani un model de sportiv pasionat de ceea ce el a denumit "contrologia muschilor".

Aceasta inseamna o coordonare completa a mintii, corpului si spiritului, fara a forta nimic si fara a lasa nimic in afara programului de dezvoltare sau recuperare. Pentru ca stia cum a inceput el, o mare parte din munca lui Pilates s-a concentrat pe recuperarea persoanelor bolnave sau accidentate. Parti ale acestei metode de antranament sunt recomandate cu succes de catre specialisti si femeilor insarcinate pe toata perioada celor 9 luni, dar si dupa nastere. In timp, metoda Pilates s-a modificat intr-o masura mai mare sau mai mica, dar principiile sale au ramas aceleasi. Ele au la baza o premisa care onoreaza orice practicant: Pilates este metoda de antrenament a omului care gandeste.

Cateva principii esentiale fara de care exercitiul ramane fara efect!

1. Concentrarea este fundamentala pentru orice exercitiu. Astfel fiecare parte din corp trebuie sa fie pozitionata si miscata corect, incadrata intr-un tot unitar.

2. Respiratia este de o importanta vitala. In exercitiile de Pilates trebuie sa fii mereu atenta la cum respiri. Expiratia se va face intotdeauna odata cu efortul. Daca inspiri in timpul efortului tensiunea va creste, iar efectul va fi invers decat cel dorit.

3. “Cordonul de forta”, cum il denumea Joseph Pilates, este alcatuit din trei zone principale: spatele, abdomenul si fesele. Asupra acestora se concentreaza metodele de lucru care vizeaza detensionarea, readucerea la forma cea mai buna a musculaturii, in coordonare perfecta cu restul corpului.

4. Miscarile in valuri sunt caracteristica exercitiilor Pilates. Spre deosebire de miscarile bruste din alte sporturi, in Pilates se poate trece in mod natural de la o pozitie la alta in ritmul propriu dat de respiratie.

5. Relaxarea este esentiala in Pilates. La incalzire se vizeaza tocmai detensionarea unor zone care altfel nu vor fi “lucrate” eficient. Cu un corp relaxat se lucreaza mai usor si te vei putea concentra cu placere asupra a ceea ce ai de facut. Relaxarea la finalul unei sedinte de Pilates te va ajuta sa recuperezi rezervele de energie pierdute intr-o zi stresanta si astfel intregul tau corp va fi fericit.

Postat in :

Miscare

Data:

18-03-2013

Ce parere au cititorii

Nici un comentariu

Adauga un comentariu

Media - Spoturi TV
Help Net Info
  • Gaseste o farmacie Help Net
  • Cauta termen medical
  • Cauta prospect medicament
  • Farmacii cu punct de Prim Ajutor
Calculator sarcina

Introduceti in spatiile alaturate data de inceput a ultimei menstruatii si durata medie a ciclului menstrual.

Durata ciclului menstrual

Calculeaza