•  

Mancati ceea ce va mentine in forma

Mancati ceea ce va mentine in forma

Indiferent de varsta, pentru a ne mentine permanent in forma, specialistii recomanda asa numita „farfurie ideala”. Ea este compusa din 800 de calorii pe zi, repartizate in 55% glucide, 30% lipide si 15% proteine.

Ce trebuie sa mancam si cat?
 
Friptura de doua sau trei ori pe saptamana.
Fie ca este rosie sau alba, carnea ne aduce proteinele de cea mai buna calitate, usor de asimilat de catre organism. 
 
Carnea rosie este o excelenta sursa de fier, dar ea are si o mare cantitate de grasimi ascunse, care cresc nivelul colesterolului si ameninta sistemul cardio-vascular. Este deci mai bine sa limitam consumul la doua portii pe saptamana de preferinta la ora pranzului, iar cantitatea sa nu depaseasca 100 sau 150 grame la fiecare portie.
 
Carnea alba contine mai putin fier dar, in compensare, este mai slaba. Puteti deci sa mancati de trei ori pe saptamana, la pranz sau chiar la cina.
 
Sfat: in toate cazurile, evitati preparatele in sos. Dati prioritate gratarelor si produselor fierte. Daca nu va place carnea, puteti sa o inlocuiti cu un ou, un file de peste sau preparate din soia.
 
Peste de doua pana la cinci ori pe saptamana. Ca si carnea, pestele ne aduce proteine de o excelenta calitate. Datorita continutului bogat in fosfor este considerat un aliment  pretios pentru memorie si concentrare.
 
Mai slab decat carnea grasa, pestele gras este bogat in substante benefice pentru artere, pentru ca scad nivelul colesterolului. Feriti-va de pesti precum somonul datorita continutului crescut de grasimi. Putem sa mancam fara probleme file in jur de 100 g., de doua sau trei ori pe saptamana.
 
Pestii albi, mai digestibili si mai putin grasi sunt prin excelenta un aliment pentru silueta. Consumati de trei sau patru ori pe saptamana, in portii de 150 g.
 
Sfat: pentru a mentine calitatile pestelui, evitati sa il prajiti, in avantajul frigerii, fierberii sau prepararii la vapori. Daca nu va place pestele, puteti consuma oua, fructe de mare, mezeluri slabe sau branza.
 
Legume proaspete de cel putin trei ori pe zi.
Incarcate de saruri minerale, vitamine, apa si fibre, legumele sunt alimente sanatoase prin excelenta. Idealul este sa le mancam crude, foarte putin fierte sau chiar preparate la gratar, variind cat mai mult posibil felurile de legume consumate, astfel incat sa nu lipseasca de la nici o masa.
 
Legumele precum tomatele, morcovii si dovlecii sunt foarte bogate in betacaroten, un anti-age excelent de consumat fara moderatie.
 
Sfat: Este bine de stiut ca legumele lasate prea mult in apa, lasate prea mult la frigider sau fierte in exces isi pierd vitaminele. 
 
Alegeti legumele care va plac cel mai mult si pregatiti-le cat mai apetisant.
 
 Daca nu va plac legumele, retineti ca nu exista nici un alt aliment cu aceleasi proprietati care sa il inlocuiasca. 
 

Postat in :

Alimentatie sanatoasa

Data:

20-03-2013

Ce parere au cititorii

Nici un comentariu

Adauga un comentariu

Media - Spoturi TV
Help Net Info
  • Gaseste o farmacie Help Net
  • Cauta termen medical
  • Cauta prospect medicament
  • Farmacii cu punct de Prim Ajutor
Calculator sarcina

Introduceti in spatiile alaturate data de inceput a ultimei menstruatii si durata medie a ciclului menstrual.

Durata ciclului menstrual

Calculeaza