•  

Invata sa te antrenezi corect!

Invata sa te antrenezi corect!

Faci miscare constant sau te numeri in randul celor care de azi spun NU sedentarismului? In ambele cazuri, felicitari pentru o alegere responsabila si benefica pentru starea de bine a organismului.

Pentru ca rezultatele sa fie rapide si de durata, am adunat intr-un scurt interviu cu Florin Preuteasa, instructor de fitness, cinci sfaturi utile pentru un antrenament corect.

 
1. Pentru slabit - ce functioneaza mai bine, aerobic sau fitness?
 
Pentru arderea grasimilor corporale recomand mersul accelerat sau alergarea usoara pe durata mai mare (45-60 min), conditia principala fiind, in ambele cazuri, mentinerea ritmului de batai ale inimii intre 125 - 149 bpm. La fel si in cazul in care se foloseste o bicicleta stationara sau nu. In cazul in care se executa un program de gimnastica aeroba, este bine ca solicitarea neurologica si neuromotoare sa nu fie foarte mare. Toate acestea insotite desigur de odihna adecvata si de alimentatie hipocalorica.
 
2. Pentru tonifiere - se lucreaza cu greutati sau fara, in serii mici si repetate?
 
Tonifierea va fi rapida daca se realizeaza cu greutati medii si mici, in raport cu stiinta executantului; fara greutati adaugate nu exista tonifiere musculara. Seriile de lucru pot fi mici sau mari ca durata, in functie de greutatea folosita. Pentru cresterea masei musculare, recomand greutatile mari, dar cu atentie marita la incalzire si la executie. Pentru grupele musculare mici (biceps, triceps, trapez, deltoid), repetarile pot fi duse pana la extenuare.
 
3. Alimentatia - cand si cum trebuie sa mananci inainte si dupa sport?
 
Inainte de efort este ideal sa avem o masa lejera (de obicei cu o ora-doua inainte), sa mestecam bine (favorizeaza digestia) si sa consumam carbohidrati cu ardere rapida (miere, un suc natural indulcit cu zahar brun), pentru energie. Alimentatia nu se face imediat dupa efort, cel mai bine cam la o ora dupa si apoi urmata de o mica relaxare, sezand sau chiar in pat (15-20 de minute). De-a lungul timpului, am observat ca antrenamentele matinale pot fi mai eficiente daca se mananca putin sau chiar deloc, urmate desigur la o ora de micul dejun, cea mai importanta masa a zilei. Legat de ce trebuie sa mancam, nu este nicio noutate faptul ca trebuie evitate grasimile „rele“ si ca alimentatia trebuie sa fie diversa, echilibrata si de calitate (cu alimente benefice din punct de vedere nutritional).
 
4. Hidratarea - cum se bea apa corect, in timpul, in pauza dintre exercitii?
 
Hidratarea se face inaintea, dar si in timpul efortului fizic, iar in cazul antrenamentelor de lunga durata, daca se transpira excesiv, cu atat mai mult este nevoie de apa, in care este bine sa adaugam si saruri de rehidratare. Indicat este consumul atunci cand simti nevoia. 
 
5. Pentru rezultate optime - de cate ori este recomandata miscarea si ce durata?
 
Se pare ca trei antrenamente pe saptamana, bine organizate, sunt suficiente. Optimizarea antrenamentelor nu tine insa de durata acestora - eficient inseamna „efect scontat contra timp alocat“. Am vazut des persoane care, dorind sa obtina rezultate rapide, si-au suprasolicitat organismul, terminand antrenamentul epuizate energetic. Nu sunt de acord cu aceasta abordare, deoarece si sportul in exces poate dauna. Combinat si cu diete drastice, el conduce la pierderea peste limita a grasimii din organism, cu efecte devastatoare asupra pielii (sa nu uitam ca are si grasimea rolul ei benefic). Mai mult, poate da dependenta si cauza anorexie atletica, o boala care poate fi fatala.

Florin Preuteasa
Instructor fitness

 

Postat in :

Miscare

Data:

20-03-2013

Ce parere au cititorii

Nici un comentariu

Adauga un comentariu

Media - Spoturi TV
Help Net Info
  • Gaseste o farmacie Help Net
  • Cauta termen medical
  • Cauta prospect medicament
  • Farmacii cu punct de Prim Ajutor
Calculator sarcina

Introduceti in spatiile alaturate data de inceput a ultimei menstruatii si durata medie a ciclului menstrual.

Durata ciclului menstrual

Calculeaza