•  

Cum sa fii in forma maxima dupa sarbatori?

Cum sa fii in forma maxima dupa sarbatori?

Aproape intotdeauna, de sarbatori, facem mici excese si incalcam reguli respectate uneori mai ceva ca la scoala. Cel mai des, uitam de silueta si mancam mai mult sau pierdem noptile pe ringul de dans, pe partia de ski sau la o sueta amuzanta cu prietenii. Desigur, asemenea perioade sunt binevenite pentru ca ne scot din rutina si ne incarca de buna dispozitie. Dar cum totul trece si trebuie sa revenim la "cele de zi cu zi", iata cateva sfaturi utile din partea specialistilor nostri.

Pentru tonusul si energia corpului

Pana sa vezi indicatiile, descopera din ce categorie de persoane faci parte:
a) cele cu program regulat de efort fizic controlat si cu obiceiul alimentatiei corecte;
b) cele cu program regulat de efort fizic controlat, dar care nu se alimenteaza corect;
c) cele care se alimenteaza incorect excesiv si nici nu depun efort fizic;
d) cele care au stiinta alimentatiei corecte pe care o aplica, dar nu au un program de activitate fizica.

Categoriile A si B  sunt cele active fizic, doar in conditiile in care au peste doi ani de efort fizic controlat, non-haotic, timp in care au urmat evolutia greutatii si a aspectului corporal, observand efectul alimentatiei incorecte. Deci sunt acele persoane care stiu anumite “secrete”. Categoriile  C si  D sunt 100% sedentare cu sau fara vointa, cu sau fara stiinta.


Categoria A

Ai un mare avantaj, deoarece poti manca orice stiind ca nu vei lua prea mult in greutate, datorita metabolismului echilibrat, educat de-a lungul timpului cu ajutorul miscarii constante si a alimentatiei corecte. Totusi, nu uita sa apreciezi mereu valoarea nutritiva si calorica a alimentelor, dar si masura lor: mesele dese si echilibrate sunt cea mai buna solutie pentru un “stomac usor”, o digestie buna si o stare de bine a intregului organism. Nu-ti dau nici un sfat pentru exercitiile fizice pentru ca stii foarte bine ce ai de facut.

Categoria B

Evita cantitatea si nu te grabi cu inghititul alimentelor, mesteca cu grija pentru o digestie usoara. Consuma cat mai putin din alimentele care contin zahar si faina pentru a nu da de lucru organismului mai mult decat poate duce. Si nu ma refer doar la digestie, tranzit intestinal etc., ci la faptul ca inca ai convingerea ca daca tragi tare dupa sarbatori vei rezolva problema. Atentie, cu o floare nu se face primavara.

Categoria C

Ai incurcat-o! Poate esti genul care doar citesti, dar poftele te domina, nu conteaza ce este dupa, conteaza ce este acum. Pentru reusita, incepe cu pasi mici si siguri: fara regim drastic, redu cantitatea de alimente si incepe exercitiile fizice de urgenta. Sunt atatea modalitati prin care poti face miscare, cu siguranta vei gasi ceva pe placul tau, important este sa vrei! 

Categoria D

Pentru tine, numai cuvinte de lauda. Educatia alimenara te ajuta sa ai o greutate corporala buna si probabilitatea de a avea probleme cu stomacul sau cu tranzitul este mult mai redusa. Insa nu te considera “fit” pentru ca nu este asa de simplu. In conceptul de sanatate trebuie sa incadrezi si programul minim de efort fizic controlat. Indrazneste sa-ti verifici capacitatea fizica prin exercitii care iti mentin media pulsului inimii la 120 batai pe minut. Pe timpul alocat (20 de minute) in regim anaerob (genoflexiuni de exemplu) sau regim aerob (alergat, mers pe rampa) cu o medie a pulsului de 140 - 150 batai pe minut. Incearca si vei vedea ca te vei simti tot mai bine, fizic si mental.

Un lucru foarte important de retinut: fiecare dintre noi avem un propriu stil de viata, o filozofie asupra vietii, o psihologie a efortului fizic, o tipologie metabolica si, nu in ultimul rand, un timp alocat pentru sine, pentru antrenarea trupului si a mintii, cu efecte beneficii asupra corpului.

Si la final, iti mai spun un lucru: sanatatea adevarata se testeaza numai la efort, asa ca indrazneste sa spui DA MISCARII!

Florin Preuteasa
Instructor fitness

Postat in :

Miscare

Data:

18-03-2013

Ce parere au cititorii

Nici un comentariu

Adauga un comentariu


Media - Spoturi TV
Help Net Info
  • Gaseste o farmacie Help Net
  • Cauta termen medical
  • Cauta prospect medicament
  • Farmacii cu punct de Prim Ajutor
Calculator sarcina

Introduceti in spatiile alaturate data de inceput a ultimei menstruatii si durata medie a ciclului menstrual.

Durata ciclului menstrual

Calculeaza