•  

Detoxifierea de primavara

Detoxifierea de primavara

Introducere

Trezeste-te! A venit primavara! E momentul sa profiti de toate vitaminele si mineralele prezente in fructele si legumele de sezon. Asa cum mediul sufera din cauza poluarii, astfel organismul nostru este afectat de o mare cantitate de substante toxice. Daca nu ii oferim sansa sa se debaraseze de toate aceste deseuri, il supunem unei adevarate traume care poate avea drept cauze boli foarte grave. De fapt, capacitatea organismului de a se dezintoxica este un indiciu al nivelului de sanatate al unei persoane.

O cura de detoxifiere eficienta cuprinde o dieta alimentara menita sa solicite la minimum functiile organismului, un consum suficient de lichide - multa apa, sucuri de legume si de fructe (clasicul exemplu este sucul de mere, morcovi si telina). De asemenea, suplimentele probiotice si cele care contin acizi alfa-lipoic (care refac rezervele de vitamina C si E) ajuta in cura de detoxifiere.

Alimente detoxifiante

Organismul uman este vulnerabil la oxidanti, cunoscuti drept radicali liberi. Ne putem lupta impotriva acestora cu arme „grele“: alimentele detoxifiante.  O cura de detoxifiere care iti va purifica organismul de toate toxinele acumulate in timpul iernii este recomandata in special la inceputul primaverii, cand corpul este mult mai receptiv la o astfel de transformare. Primul pas este sa iti alcatuiesti un meniu format din alimente care stimuleaza procesul de detoxifiere. Nu omite din aceasta lista:

• Capsunile sunt bogate in vitamina C, stimuleaza activitatea ficatului, ajuta la digestie si contin importante cantitati de vitamine si minerale.

• Ciresele sunt depurative si ajuta corpul sa elimine toxinele. Consumand o jumatate de kilogram de cirese o zi sau doua fortezi eliminarea toxinelor din corp. Sunt bogate si in antioxidanti si potasiu, avand efect diuretic. In plus, ceaiul din cozi de cirese este diuretic, iar acest lucru contribuie la eliminarea „deseurilor“ din organism. 

• Ridichile sunt bogate in sulf si in fibre, ele activeaza digestia. De asemenea, stimuleaza activitatea ficatului.  

• Papadia este un bun diuretic si actioneaza asupra retentiei de apa, avand efect benefic asupra ficatului si a vezicii biliare.  

• Sparanghelul constituie o excelenta sursa de fibre si ajuta rinichii in procesul de eliminare a toxinelor.  

• Morcovul este un aliment diuretic si depurativ (regleaza tranzitul intestinal) si este indicat in bolile hepatice deoarece stimuleaza activitate ficatului). Continutul sau bogat in betacaroten si in vitamina A ajuta organismul in lupta impotriva cancerului si a bolilor de inima, spun cercetarile medicale recente.

• Ananasul este un adevarat cocktail de vitamine! Ananasul este diuretic, contine bromelaina, o substanta care faciliteaza digestia proteinelor.  

• Fasolea verde este o sursa excelenta de minerale. Are rol detoxifiant prin efectul benefic la nivelul rinichilor.  

• Castravetele, prin numarul mare de minerale pe care il contine, este un excelent depurativ pentru organism.  

• Sfecla rosie are un puternic efect de energizare si de remineralizare a organismului, continand multe glucide, oligoelemente (magneziu, fosfor, potasiu, fier) si vitaminele A, B, C si PP. Fibrele sale ajuta la digestia alimentelor grele, iar continutul de potasiu stimuleaza activitatea rinichilor.

• Citricele sunt diuretice si dizolva impuritatile din organism. Continutul bogat in vitamina C face ca aceste alimente sa fie adevarate „cazemate“ in fata virusurilor, consumul lor ajutand la cresterea imunitatii.

• Piersicile, cu gustul lor parfumat si delicios, au si calitati depurative si laxative. Consumul lor regulat ajuta procesul de digestie si apara organismul de diferite tipuri de cancer si boli de inima.

• Marul este un bun dezinfectant intestinal. Unele persoane digera mai greu fructele. De aceea, este bine sa consumam sucurile naturale de fructe; astfel, asimilam o mare cantitate de elemente nutritive intr-un singur pahar.

• Perele sunt diuretice, depurative si laxative, ceea ce inseamna ca, daca le consumam, ne ajuta sa eliminam toxinele din corp. Aceste fructe sunt o sursa excelenta de fibre solubile, contribuind la reducerea nivelului colesterolului.

• Strugurii negri si cei rosii sunt mai bogati in substante nutritive decat cei albi. Continutul ridicat de saruri de potasiu al strugurilor face ca acestia sa aiba o actiune depurativa. 

top

Un meniu echilibrat

Dimineata
• Improspateaza-te cu un bol de capsuni suculente (35kcal/ 100g).
• Un bol de lapte de soia cu cereale (musli bio).
• Un ceai de cozi de cirese.

La pranz
• O salata preparata din frunze de papadie (39 kcal / 100g), sfecla rosie (40 kcal/ 100g), castravete (10 kcal/ 100g), ridichi (15 kcal/ 100g) si o lingurita de ulei de rapita (bogat in omega 3).
• Peste dorada la gratar (77 kcal/ 100g) sau la abur, gatit fara sare, dar aromatizat cu cimbru sau patrunjel.
• O felie de ananas (52 kcal/ 100g).

La cina
• Un suc purifiant de morcov (33 kcal/ 100g).
• Fasole verde (30 kcal/ 100g), morcovi la abur si o portie de 50g de orez integral.

In plus, nu uita de detoxifierea pielii si a plamanilor! Pentru piele este recomandata sauna, sau pentru sanatatea plamanilor, alergarile usoare in parc sau plimbarile in zone cat mai putin poluate, inspirand si expirand profund.

top

Postat in :

Alimentatie sanatoasa

Data:

22-03-2013

Ce parere au cititorii

Nici un comentariu

Adauga un comentariu

Media - Spoturi TV
Help Net Info
  • Gaseste o farmacie Help Net
  • Cauta termen medical
  • Cauta prospect medicament
  • Farmacii cu punct de Prim Ajutor
Calculator sarcina

Introduceti in spatiile alaturate data de inceput a ultimei menstruatii si durata medie a ciclului menstrual.

Durata ciclului menstrual

Calculeaza