•  

Cele mai mari mituri despre fitness

Cele mai mari mituri despre fitness

Ceea ce nu stii despre fitness te poate rani si interfereaza cu obiectivele tale la acest capitol. Pentru un antrenament mai sigur, cu rezultate minunate, uita tot ce credeai ca stii despre exercitiile fizice si citeste sfaturile de mai jos.


Mit: E bine sa te concentrezi pe zona de unde vrei sa fie eliminata mai rapid grasimea.
Adevarul: Antrenamentele fizice pot reduce grasimea de pe intregul corp, dar nu poti controla zona unde exista mai mult tesut gras. Intr-un studiu publicat in Journal of Strength& Conditioning, 11 persoane au participat la un program de exercitii de 12 saptamani, in care si-au antrenat un singur picior. Asadar, chiar daca au facut exercitii doar pentru o singura parte, au pierdut aproape aceeasi cantitate de grasime de pe fiecare picior – si au ars chiar mai multe grasimi de pe talie.

 


Mit: N-ar trebui sa faci sport cu stomacul gol.
Adevarul: Corpul arde mai multe grasimi daca mergem la sala inainte sa luam micul dejun, conform unui studiu online, publicat de British Journal of Nutrition. Nu uita, totusi, de apa!

 


Mit: Fara durere, nu exista rasplata.
Adevarul: Putin disconfort este in regula, dar daca simti o durere ascutita oriunde, opreste-te din ceea ce faci si consulta un medic.

 


Mit: Ridicarea greutatilor iti umfla muschii.
Adevarul: De fapt, te poate subtia. Femeile care ridica o greutate provocatoare de opt ori ard de doua ori mai multe grasimi decat cele care fac 15 repetari cu greutati usoare, arata un studiu publicat in Medicine&Science in Sports&Exercise.

 


Mit: Aparatele sunt mai eficiente decat greutatile libere.
Adevarul: Multe aparate de exercitii sunt, de fapt, create pentru barbati, ceea ce nu le ajuta pe femei sa capete forma muschilor pe care o doresc. Si, pentru ca aceste masinarii izoleaza muschi specifici, de fapt, arzi mai putine calorii exersand cu ajutorul lor decat atunci cand o faci liber.

 


Mit: Alergatul pe banda este la fel de eficient precum alergatul afara.
Adevarul: Pentru ca alergatul impotriva vantului sau pe un teren accidentat implica mai multi muschi, ai nevoie de mai multa energie si vei termina arzand cu 10% mai multe calorii decat atunci cand alergi pe banda in sala.

 


Mit: Nu ar trebui sa faci sport in fiecare zi.
Adevarul: Odihna ar trebui sa fie parte din antrenamentul tau, nu o alternativa a acestuia.

 


Mit: Nu te poti antrena cand esti bolnav.
Adevarul: Atata vreme cat nu ai febra, iar simptomele sunt deasupra nasului (nas infundat sau dureri in gat, nu congestie in piept sau indigestie), poti, fara probleme, sa mergi la sala. Asculta-ti corpul sau consula-ti doctorul daca nu te simti in siguranta.

 


Mit: Transpiratia inseamna ca ti-ai pierdut tonusul.
Adevarul: Suna contraintuitiv, dar, cu cat esti mai in forma, cu atat mai rapid corpul incepe sa transpire, deci o persoana care este intr-o forma incredibil de buna, produce mai multa transpiratie decat cineva care nu este. Cu fiecare antrenament, devii o masina din ce in ce mai eficienta de transpirat.

 


Mit: Antrenamentele fizice iti provoaca foame.
Adevarul: Exercitiile de mare intensitate pot, de fapt, sa reduca poftele alimentare, conform unui studiu publicat de International Journal of Obesity.

 


Mit: Alergatul este mult mai eficient ca mersul pe jos.
Adevarul: Pentru ca mersul si alergatul targeteaza aceleasi grupe de muschi – doar ca la diferite intensitati – ele au rezultate similare pentru sanatate, daca vei compara energia consumata, per total, conform unui studiu recent. (Acestea fiind spuse, ai nevoie de aproximativ o cantitate dubla de timp pentru a consuma aceeasi energie mergand, ca atunci cand alergi. Deci, alergatul castiga, mai ales daca te preseaza timpul).
 

Postat in :

Miscare

Data:

10-02-2014

Ce parere au cititorii

Nici un comentariu

Adauga un comentariu

Media - Spoturi TV
Help Net Info
  • Gaseste o farmacie Help Net
  • Cauta termen medical
  • Cauta prospect medicament
  • Farmacii cu punct de Prim Ajutor
Calculator sarcina

Introduceti in spatiile alaturate data de inceput a ultimei menstruatii si durata medie a ciclului menstrual.

Durata ciclului menstrual

Calculeaza