•  

Cat de des ar trebui sa te antrenezi pentru rezultate vizibile?

Cat de des ar trebui sa te antrenezi pentru rezultate vizibile?

 

 

Efortul fizic pe care ar trebui sa il faci depinde de stilul de viata pe care vrei sa il ai. Pentru incepatori, majoritatea expertilor recomanda 20 de minute de exercitii fizice de trei ori pe saptamana. Acestea pot fi o combinatie de seturi de exercitii a cate cinci minute fiecare, doua seturi a cate zece minute sau miscare continua timp de 20 de minute.

 

Orice tip de miscare, indiferent de durata, va fi benefica pentru corpul tau in comparatie cu sedentarismul. Tine cont ca cele 20 de minute reprezinta durata minima de efort fizic pentru o zi si ca odata ce corpul tau s-a obisnuit cu nivelul de efort din acest interval, ar trebui sa cresti durata antrenamentelor pentru a beneficia de rezultate maxime. 

 

Exista cinci principii dupa care iti poti creste efortul fizic:

 

Frecventa

Odata ce rutina ta de miscare devine prea usoara, creste numarul de zile in care te antrenezi. Poti face acest lucru tinand cont de zilele din saptamana. Spre exemplu, daca te antrenezi corect, este in regula ca de la trei antrenamente sa ajungi sa faci patru sau cinci in fiecare saptamana.

 

Durata

Pentru beneficii maxime in urma efortului fizic, creste durata antrenamentelor. Provoaca-te sa prelungesti fiecare sesiune pe care o termini. Daca la inceput faceai efort fizic pentru 20 de minute pe zi, dupa trei sau patru saptamani incepe sa te antrenezi 25 de minute. Si continua sa aplici acest algoritm si sa te antrenezi dupa cate 30 de minute, 40 de minute, s.a.m.d.

 

Intensitate

Antreneaza-te mai tare! Pentru a beneficia de acest principiu, trebuie sa iti analizezi nivelul actual de fitness. Intensitatea corecta difera de la persoana la persoana. Daca esti obisnuit cu mers rapid de trei ori pe saptamana, incearca jogging o data sau de doua ori pe saptamana si doar intr-unul din cele trei antrenamente alege sa mergi. Cu timpul, vei capata mai multa rezista la efort.

 

Progresie

Acest principiu se poate referi la mai multe lucruri. Vei progresa in antrenamentele tale daca vei creste treptat efortul facut. Spre exemplu, daca te antrenezi 25 de minute, incearca 30, sau daca ridici greutati pentru a-ti creste forta in partea superioara a corpului, incearca greutati si pentru picioare pentru mai multa forta in zona inferioara a corpului.

 

Supraincarcare

Sa iti provoci nivelul de fitness este foarte important. Un antrenament prea slab nu iti va aduce multe rezultate in ceea ce priveste aspectul corpului tau. Pentru fiecare tip de exercitiu, exista un nivel maxim de forta pe care corpul o poate produce. Nivelul tau actual de enduranta determina cantitatea de forta pe care corpul tau o poate produce. Principiul supraincarcarii cuprinde de fapt fiecare principiu enuntat mai sus.

 

Supraincarcarea se refera de fapt la a face mai mult efort fizic. Indiferent daca esti incepator sau avansat, intotdeauna ar trebui sa incerci sa te antrenezi mai mult pentru a iesi din zona ta de confort. Cand faci acest lucru, iti vei creste frecventa, durata, intensitatea si progresia antrenamentelor tale.

Postat in :

Miscare

Data:

24-04-2019

Ce parere au cititorii

Nici un comentariu

Adauga un comentariu

Media - Spoturi TV
Help Net Info
  • Gaseste o farmacie Help Net
  • Cauta termen medical
  • Cauta prospect medicament
  • Farmacii cu punct de Prim Ajutor
Calculator sarcina

Introduceti in spatiile alaturate data de inceput a ultimei menstruatii si durata medie a ciclului menstrual.

Durata ciclului menstrual

Calculeaza