•  

Cum sa ai grija de sanatatea ta iarna aceasta

Am pregatit pentru tine cinci metode prin care poti sa continui sa fii sanatos atat tu, cat si familia ta, pe parcursul sezonului rece.

 

1. Opreste oboseala de iarna

Multe persoane se simt obosite in sezonul rece din cauza lipsei de lumina solara, care le afecteaza somnul si ritmul de activitate si mers. Incearca sa iesi afara cat mai des in lumina naturala pe timp de iarna, odihneste-te corespunzator pe parcursul noptii (mergi la culcare si trezeste-te la aceleasi ore in fiecare zi) si scapa de stres cu meditatie sau exercitii fizice (stresul este responsabil de nivelul de oboseala pe care il simtim).

 

2. Consuma mai multe fructe si legume

Cand afara este mai frig si intunecat, poate fi tentant sa consumam alimente nesanatoase, care ne aduc un alt fel de confort. Cu toate acestea, este important sa avem o nutritie sanatoasa si echilibrata care include cinci portii de fructe sau legume pe zi. Daca ai pofta de ceva dulce, incearca o clementina sau o mandarina. Legumele de iarna precum morcovii, pastarnacul, napul si rapita, tocate intr-o supa crema pot fi si ele un deliciu pentru tine si cei dragi tie. De ce nu incerci fructe si legume pe care nu le consumi in mod obisnuit?

 

3. Bea mai mult lapte

Exista sanse mai mici sa te imbolnavesti pe timp de iarna daca sistemul tau imunitar este puternic. Laptele si produsele ca branzeturile, iaurtul sau branza proaspata sunt surse importante de proteine, vitaminele A si B12 si calciu, care intareste oasele. Alege laptele semi-degresat sau cu 1% grasime in detrimentul celui integral si iaurturi cu un continut scazut de grasimi.

 

4. Incearca activitati noi alaturi de familia ta

Nu te folosi de sezonul rece ca de o scuza pentru a sta inauntru si a nu face prea mult efort. Incearca activitati noi cu familia sau cu prietenii tai - patineaza sau mergi intr-o plimbare prin parc. Exercitiile fizice in mod regulat te ajuta sa ramai la o greutate optima, iti intaresc sistemul imunitar si reprezinta o metoda buna de a interactiona cu familia ta in afara casei.

 

5. Consuma un mic dejun complet

Iarna este anotimpul ideal pentru terciul din ovaz. Un bol satios intr-o dimineata friguroasa este un mod sanatos de a-ti incepe ziua si iti asigura totodata doza zilnica necesara de fibre si amidon. Acest tip de mancare iti ofera energie si o stare de satietate pentru mai mult timp, reducand tentatia de a servi alte gustari pana la masa de pranz. Ovazul contine totodata multe vitamine esentiale si minerale. Prepara terciul cu lapte semi-degresat, degresat ori cu apa. Nu adauga zahar sau sare, insa poti adauga o banana feliata, fructe de padure sau alte fructe exotice pentru un plus de savoare si pentru a-ti asigura totodata portia zilnica necesara de fructe.

 

Imagine realizata de Monica Grabkowska pentru Unsplash

Postat in :

Ingrijirea corpului Alimentatie sanatoasa

Data:

12-01-2020

Ce parere au cititorii

Nici un comentariu

Adauga un comentariu


Media - Spoturi TV
Help Net Info
  • Gaseste o farmacie Help Net
  • Cauta termen medical
  • Cauta prospect medicament
  • Farmacii cu punct de Prim Ajutor
Calculator sarcina

Introduceti in spatiile alaturate data de inceput a ultimei menstruatii si durata medie a ciclului menstrual.

Durata ciclului menstrual

Calculeaza