•  
Aboneaza-te la newsletter

Un mic dejun secundar poate fi bun pentru noi

Un mic dejun secundar poate fi bun pentru noi

Un al doilea mic dejun este deja un obicei in Europa, in Germania copiii care merg la scoala consumand un mic dejun inainte de a pleca la scoala si unul secundar in jurul orei 9.30.

 

Alegerea de a manca doua portii dimineata a devenit populara si in America, iar in functie de stilul tau de viata, poate sa iti aduca beneficii.

 

Ce este mai exact un al doilea mic dejun? Raspunsul depinde de ceea ce se consuma in prima parte a zilei, dar si de profilul fiecarei persoane.

 

Atletii care au nevoie de energie pentru a se antrena ore in sir consuma portii marii de carbohidrati, grasimi si proteine. Pentru o persoana obisnuita care face miscare in mod regulat, un mic dejun slab poate fi suficient pentru un antrenament matinal, mai ales daca dupa antrenament va consuma un mic dejun satios.

 

Mic dejun pe drum

 

Pentru parintii care se grabesc dimineata sa ajunga la birou si mai intai sa-si lase copiii la scoala, un al doilea mic dejun presupune sandvisuri, batoane de cereala, iaurturi sau bauturi pe baza de iaurt ori lapte. In timp ce brunch-ul reprezinta un mic dejun intarziat, care presupune mai mult timp dedicat acestuia, si poate si un cocktail care sa il insoteasca, un mic dejun secundar este o metoda de a te aproviziona cu energie pentru intreaga zi.

 

Un al doilea mic dejun nu este sinonim cu o gustare deoarece acesta contine mai multi nutrienti. Datorita popularitatii acestuia, exista deja numeroase restaurante si localuri care au extins programul de servire a micului dejun pentru a acoperi nevoile unui mic dejun secundar.

 

Energie pentru atleti

 

Pentru cei care practica sporturi la nivel profesional, un mic dejun secundar poate imbunatati antrenamentul matinal, poate creste masa musculara sau poate oferi o sansa mai buna de recuperare dupa un antrenament la prima ora. Cresterea numarului de calorii printr-un mic dejun secundar care sa contribuie la cele 4500-6000 de calorii pe zi din alimentatia unui atlet este benefica pentru sistemul digestiv care nu primeste aportul caloric din mai multe mese decat din cele principale.

 

Desi majoritatea dintre noi consuma 2000 de calorii pe zi, un al doilea mic dejun poate ajuta persoanele care fac efort fizic in mod regular. Un al doilea mic dejun functioneaza foarte bine pentru persoanele care se antreneaza dimineata. Este important de retinut in cazul a doua astfel de mese ca volumul lor sa fie mare, insa nu si numarul de calorii continute.

 

Cure de slabire

 

O alta categorie de persoane care poate beneficia de un al doilea mic dejun este cea a persoanelor care vor sa piarda in greutate. In timp ce pe sportivi ii ajuta un mic dejun secundar sa aiba energie pentru a face fata antrenamentelor, pentru cei care vor sa slabeasca, un al doilea mic dejun le poate tine foamea sub control.

 

Acest concept se refera la consumul zilnic de calorii in prima parte a zilei. Un mic dejun satios si o masa de seara light poate ajuta oamenii sa piarda din greutate si sa iti tina sub control atat starea de foame, cat si glicemia. Studii realizare la Universitatea din Alabama, S.U.A., explica cat de important este factorul temporal in curele de slabire.

 

Oamenii care consuma caloriile si carbohidratii in prima parte din zi reusesc sa piarda mai repede in greutate fata de persoanele care sar peste micul dejun sau care consuma mai multe calorii in a doua parte a zilei. Conform acestui tip de regim, este recomandat ca o femeie sa consume intre 450 si 500 de calorii intre primul si al doilea mic dejun. O pauza prea mare intre mese poate duce la o foame necontrolata si la mancat in exces.

 

Daca alegi sa consumi un al doilea mic dejun bogat in fibre si proteine poti sa iti controlezi apetitul si poftele care apar mai tarziu in ziua respectiva. Intr-un studiu realizat in 2013, un grup de femei supraponderale care au consumat 700 de calorii dimineata timp de 12 saptamani au pierdut in greutate de doua ori si jumatate mai mult decat grupul de femei care au consumat acelasi numar de calorii in a doua parte a zilei, desi ambele grupuri au consumat zilnic acelasi numar total de calorii. In plus, persoanele care au ales sa manance mai mult dimineata au avut si observat scaderi la nivel de trigliceride, glucoza si insulina, reusind totodata sa isi tina sub control mai usor foamea.

Postat in :

Alimentatie sanatoasa

Data:

25-01-2018

Ce parere au cititorii

Nici un comentariu

Adauga un comentariu


http://www.helpnet.ro/help-net-lanseaza-aplicatia-mobila-magazinul-online.html
Intreaba farmacistul

Vrei sa stii mai multe detalii despre un anumit produs? Ai o problema medicala sau cosmetica la care nu ai gasit inca rezolvare?

Scrie-ne intrebarea ta completand formularul
Completeaza formularul

Suna-ne la TelVerde 0800 833 003
(disponibil si din retelele de telefonie mobila)

0800 833 003
Media - Spoturi TV
Help Net Info
  • Gaseste o farmacie Help Net
  • Cauta termen medical
  • Cauta prospect medicament
  • Farmacii cu punct de Prim Ajutor
Calculator sarcina

Introduceti in spatiile alaturate data de inceput a ultimei menstruatii si durata medie a ciclului menstrual.

Durata ciclului menstrual

Calculeaza