•  
Aboneaza-te la newsletter

Mersul pe scari, o alternative pentru cofeina

Mersul pe scari, o alternative pentru cofeina

Esti deseori obosita la birou? Incearca sa eviti sa mergi sa iti cumperi o cafea cu lapte sau o batura energizanta si indreapta-te catre cele mai apropiate scari.

 

Cercetatorii de la Universitatea din Georgia, S.U.A., au descoperit ca atunci cand mergi in sus sau in jos pe scari timp de aproximativ zece minute vei dobandi mai multa energie decat daca ai consuma 50 de miligrame de cofeina, cantitatea medie care se afla in cafea, ceaiuri sau baturi pe baza de cofeina.

 

La acest studiu au participat 18 femei cu varsta intre 18 si 23 de ani, care obisnuiesc sa consume cafea de la 40 de miligrame pe zi pana la 400 de miligrame. 

 

Administratia pentru Hrana si Medicamente din S.U.A. (FDA) echivaleaza 400 de miligrame de cofeina cu aprox. patru sau cinci cani de cafea, insa aceasta cantitate nu este un lucru negativ pentru sanatatea noastra. 

 

Pe langa obiceiurile cu privire la cantitatea consumata de cafea, participantele la studiu sufereau de insomnie sau de un somn dezordonat, odihnindu-se mai putin de 45 de ore in fiecare saptamana in conditiile in care daca te odihnesti opt ore in fiecare noapte, totalul intr-o saptamana este de 56 de ore. 

 

Cercetatorii au cautat astfel un exercitiu accesibil persoanelor care lucreaza la birou, care nu fac foarte multa activitate fizica si care nu au nici timpul necesar pentru a se schimba in haine de antrenament, penru a face dus si pentru a se intoarce dupa antrenament la activitatea de la birou. 

 

In unele zile, participantele au consumat capsule a cate 50 de miligrame de cofeina sau capsule placebo din faina. In alte zile, s-au plimbat pe scari in sus si jos intr-un ritm moderat timp de zce minute, asta insemnand in total 30 de etaje. Persoanele care mergeau pe scari au inregistrat cresteri in energie, insa in ambele cazuri, capacitatea de memorare si de concentrare la birou nu s-au imbunatatit.

 

Tine cont ca urcatul scarilor timp de 10 minute este echivalentul a 100 de calorii arse, de sapte ori mai multe decat atunci cand stam in fata laptopului si 20 de scari urcate zilnice produc o pierdere anuala in greutate de 2,7 kg. Mersul pe scari aduce numeroase alte beneficii printre care marirea densitatii osoase, reducerea durerilor de articulatii sau a genunchilor si micsorarea riscului de deces in urma bolilor cardiovasculare cu 32%.

 

Daca iti doresti sa incepi sa mergi pe scari pentru a avea mai multe energie si totodata un corp mai tonifiat, incepe prin a urca trei etaje si adauga cate unu la fiecare doua-trei zile pentru a nu te suprasolicita.

Postat in :

Miscare

Data:

01-02-2018

Ce parere au cititorii

Nici un comentariu

Adauga un comentariu


http://www.helpnet.ro/help-net-lanseaza-aplicatia-mobila-magazinul-online.html
Intreaba farmacistul

Vrei sa stii mai multe detalii despre un anumit produs? Ai o problema medicala sau cosmetica la care nu ai gasit inca rezolvare?

Scrie-ne intrebarea ta completand formularul
Completeaza formularul

Suna-ne la TelVerde 0800 833 003
(disponibil si din retelele de telefonie mobila)

0800 833 003
Media - Spoturi TV
Help Net Info
  • Gaseste o farmacie Help Net
  • Cauta termen medical
  • Cauta prospect medicament
  • Farmacii cu punct de Prim Ajutor
Calculator sarcina

Introduceti in spatiile alaturate data de inceput a ultimei menstruatii si durata medie a ciclului menstrual.

Durata ciclului menstrual

Calculeaza